Компактният модел с габарити на Arona ще доведе до трансформация на испанската индустрия
Seat ще пусне градски електрически автомобил от начално ниво с габаритите на днешния Arona и цена от 17 000 до 21 000 лири през 2025.
Новият автомобил ще се основава на модифицираната платформа MEB-Lite за компактни превозни средства, която също ще бъде в основата на моделите Volkswagen ID 1 и ID 2, пуснати на пазара до тази дата. Забележително е, че сега на Seat отново е поверена отговорността да ръководи разработването на тази платформа за цялата Volkswagen Group.
Шефът на Seat Уейн Грифитс за първи път обяви плана за лансиране на компактен EV миналия месец, въпреки че на тази дата посочи, че моделът ще носи марката на сестринската фирма Cupra. Сега той каза: "Все още не сме обявили коя марка ще бъде градския електрически автомобил", добавяйки, че “осъществяването на EV със Seat ще зависи от това кога цените на батериите спаднат и станат подходящи за масовия сегмент" .
Вариантът на Seat би се свързвал с първоначалната целева цена за автомобила, като компанията е насочена към достъпни автомобили, докато Cupra се представя като марка с „премиум представяне“, привличаща по-високи цени.
Грифитс каза, че по-рано компактният EV ще бъде "повече от автомобил за нас; това е бъдещето на автомобилната индустрия в Испания".
Seat и Cupra, каза той, "ще помогнат да направим електрическите автомобили достъпни за масите с малък градски електрически автомобил - и това е проект, по който работим с [компанията майка] Volkswagen Group".
Новият модел ще се позиционира в сегмента A0, под предстоящия електрически хечбек El-Born, но има пропорции в стил кросоувър, което означава, че ще бъде сравним по размер с Seat Arona и Volkswagen T-Cross.
"Този сегмент е огромен в Европа и ще премине към електрически автомобили, а това е най-трудният, за да го направим", каза Грифитс миналия месец. "Да го правиш с автомобили като Porsche Taycan в горния край на пазара е малко по-лесно, но да го правиш с малки модели и, за да печелиш пари е предизвикателство."
Потенциалните проекти са завършени и новият модел вероятно ще бъде официално представен по-късно тази година, ако преговорите с Volkswagen Group и испанските власти бъдат достатъчно напреднали. „Трябва да сме готови до 2025 г., каза Грифитс,„ така че решенията трябва да бъдат взети тази година “.
Той изрази ангажимент за достъпността на новия автомобил, като предположи, че „синергиите“ в рамките на Volkswagen Group и извън нея ще бъдат от ключово значение за запазване на разходите за развитие - а оттам и на крайните цени - надолу.
Това означава, че моделът на Seat ще предлага максимален размер на батерията с капацитет 45 кВтч и може да бъде на цена от около 17 800 британски лири, ако следва ценовата стратегия на немския си брат или сестра.
По-рано изпълнителният директор на концерна Ралф Брандщатер заяви, че "автомобилит в по-малките сегменти са важни и много интересни за нас" и обеща подробности за разширяване в долния край на електрическата гама скоро.
„Свършихме много работа по разработването на отделни модели за различни марки на Volkswagen Group“, каза Грифитс. "Идеята е да произведем автомобила тук, в Испания. За да се случи това, се нуждаем от помощта на испанското правителство и Европейската комисия, за да инвестираме в тази трансформация."
Той подчерта вътрешните икономически последици от разработването на достъпен електрически автомобил в Испания, като предположи, че създаването на работни места е от ключово значение в икономиката, пристрастена към туризма, която е била особено силно засегната от глобалните ограничения за пътуване през последната година.
"Трансформацията на автомобилната индустрия ще бъде важна не само за производството на автомобили тук в Марторел, но и за цялата верига, надолу и нагоре ", каза Грифитс.
Cupra също води дискусии с испанското правителство по отношение на въвеждането на инфраструктура за зареждане на електромобили, за да се избегне оскъдната мрежа, която да създаде бариера за приемането на нейните електромобили.