Печалбата нарасна с 10,9%, но испанската компания изразява притеснения за 2020 г.
Seat подобри рекорда си по продажби за втора поредна година през 2019 г., благодарение на успеха на своята SUV гама и разрастването на подмарката Cupra - но предупреждава, че пандемията Covid-19 прави невъзможно да се правят прогнози за тази година.
Базираната в Барселона компания продаде общо 574 078 автомобила миналата година, което е с 10,9% повече от рекордния резултат през 2018 г. Силната SUV гама на Seat, включваща Arona, Ateca и Tarraco, държи 44% от общите продажби в сравнение с около една трета през предходната година. Междувременно продажбите на моделите Cupra нараснаха със 71,8% на годишна база до 24 664 единици.
Seat продаде 68 822 автомобила в Обединеното кралство, третият по големина пазар след Германия и Испания, което представлява ръст от 9,5% на годишна база.
С нарастването на продажбите на SUV автомобилите и премиум моделите на Cupra, средните приходи на автомобил на Seat нараснаха с 4,2%. Това помогна за увеличаване на печалбата на компанията преди данъците със 17,5% на годишна база до 346 млн. евро (309 млн. паунда).
Шефът на Seat Карстен Исенси посочи, че резултатите „дават солидна основа, върху която да се изгради дългосрочното бъдеще на компанията“.
Компанията увеличи разходите за дългосрочни инвестиции и научна и развойна дейност с 3% до 1,225 млрд. евро (1,12 млрд. британски лири). Seat заема водеща позиция в рамките на Volkswagen Group за базова основа на електрическата платформа MEB, която ще бъде използвана от Volkswagen ID Entry и други малки модели автомобили с дължина около четири метра.
Шефът на Cupra Уейн Грифитс заяви, че фокусът на Seat за 2020 г. ще се измести от просто увеличаване на продажбите му. Той каза: „Основната ни цел за тази година е да подобрим рентабилността на нашите продажби и да стабилизираме пазарния си дял.“ Грифитс добави, че Cupra е „стратегически приоритет“, поради по-високите приходи на своите модели.
Seat ще пусне пет електрически или електрифицирани модела през 2020 и 2021 г .: електрическият Seat Mii, плъгин хибридни версии както на Seat Leon, така и на Cupra Leon, Seat Tarraco PHEV, Cupra Formentor PHEV и Seat El-Born EV.
Както при всички автомобилни фирми, Seat е изправена пред огромна несигурност тази година заради Covid-19, като производството въввсички нейни предприятия временно е спряно. Карстен Исенси заяви: „Пандемията на коронавирус предотвратява всяка надеждна прогноза относно въздействието върху глобалната икономика и резултатите на Seat през 2020 г.“
В дългосрочен план Seat се фокусира върху разширяването на присъствието си в Латинска Америка. Марката продаде 24 314 автомобила в Мексико миналата година (увеличение 5,4%) и увеличи пазарния си дял в Чили. Също така подготвя планове за разширяване на присътвието си в Колумбия и Перу.
Междувременно Seat отложи плановете си за навлизане на китайския пазар чрез съвместното предприятие JAC Volkswagen.