Испанската компания ще разкрие във Франкфурт свръхмощна версия на кросоувъра Ateca
Испанската компания Seat разработва свръхмощна версия на първия си кросоувър Ateca. Автомобилът ще получи допълнение Cupra в наименованието и ще бъде представен на автомобилното изложение във Франкфурт през септември тази година. Според запознати той ще стане най-скъпият модел на марката.
В момента инженерите на компанията провеждат финални тестове на новия модел. Фотошпиони за първи път успяха да заснемат прототипа на автомобила по време на изпитания на пистата Нюрбургринг. Кросоувърът ще получи по-агресивен дизайн, спортно окачване и понижен пътен просвет.
Според неофициална информация автомобилът ще получи 2,0-литров бензинов двигател. Същият мотор е монтиран на модела Leon Cupra (295 конски сили). Междувременно, специално за "горещия " кросоувър мощността на агрегата ще бъде увеличена до 300 конски сили. Ускорението до100 км/ч на модела ще отнема около 6 секунди.
Компанията Seat показа първия по рода си кросоувър, наречен Ateca, по време на автомобилното изложение в Женева. Продажбите на модела в Европа ще започнат през лятото. Автомобилът е построен върху платформата MQB. Дизайнът на кросоувъра напомня концепта 20V20, който беше представен през март 2015. Дължината на всъдехода е 4,36 м, а широчината – 1,84 м. Междуосието е 2,64 метра. Багажното пространство на версията с предно предаване е 510 л и 485л - за модификацията със задни двигателни колела.
В двигателната гама влиза нов 1,0-литров бензинов двигател с три цилиндъра. Задвижващият агрегат генерира 113 к. с. Освен това на разположение ще има и 1,4-литров TSI мотор със 148 к.с. Клиентите ще могат да избират и между два дизелови двигателя - 1,6 и 2.0 литра. Мощността им варира от 113 до187 к.с. Моторите работят заедно с шестстепенна механична скоростна кутия или автоматична с два съединителя.
През април компанията Seat представи спортната версия на Ateca. Автомобилът получи допълнение FR в името и ще излезе на пазара това лято. Той се отличава от базовата версия на кросоувъра с променени брони, нова радиаторна решетка и LED светлини. Ще има и отличителни табели FR, 19-инчови джанти, както и странични прагове и арки на калниците в черно. В салона на автомобила са монтирани нови седалки, спортен волан, алуминиеви педали и модифицирано арматурно табло.
Всъдеходът е оборудван с 2,0-литров бензинов двигател. Мощността на агрегата е 190 конски сили. Моторът работи в комбинация с шестскоростна кутия или роботизирана трансмисия.