Марката достигна най-високата в историята си нетна печалба от близо 300 млн. евро
SEAT представи своята електрическа стратегия, която до началото на 2021 г. ще включва шест електрически и хибридни модела. Електрическите версии на Mii и el-Born ще бъдат първите два напълно електрически модела на марката, а новото поколение Leon и Tarraco ще имат хибридна версия. Също и CUPRA Leon и CUPRA Formentor ще имат и хибриден вариант. Президентът на SEAT Лука де Мео обяви на годишната пресконференция на компанията, че CUPRA Formentor, новият CUV, който бе представен на автомобилното изложение в Женева, ще бъде произвеждан във фабриката в Марторел.
За първи път в историята на компанията SEAT ще разработи нова платформа за автомобили в сътрудничество с марката Volkswagen, по-малка версия на модулния комплект за електрическо задвижване (MEB), която ще ползват множество автомобили с размер около четири метра дължина от различни марки, включително SEAT. Целта на новата платформа е да се разработят достъпни електрически превозни средства, с начална цена под 20 000 евро. Повече от 300 висококвалифицирани инженери ще участват в този проект в Испания.
По време на представянето на резултатите от седалището на SEAT в Марторел, изпълнителният директор на компанията Лука Де Мео заяви, че „SEAT вече има по-ясна роля във Volkswagen Group и благодарение на постигнатите резултати, ние спечелихме новата платформа за електрически автомобили.“ „За първи път Техническият център на SEAT ще разработва платформа, която може да се използва и от други марки по целия свят“, добави де Мео.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen AG д-р Хърбърт Дийс присъства на презентацията и подчерта ролята на SEAT във Volkswagen Group: „SEAT е ключов елемент за бъдещето на Volkswagen Group. Той е успешен и важен играч, базиран на тясно сътрудничество и съвместни технологии и разработване на продукти в рамките на групата.” Д-р Дийс добави, че„ малката електрическа платформа е чудесна илюстрация за това. Тя ни дава възможност да реализираме първото електрическо превозно средство, което е специално проектирано за градски пътувания, достъпно за по-малко от 20 000 евро. Това е демократизиране на устойчивата мобилност. "
Електрическата офанзива достига по-далеч от новите модели и включва стратегия за микромобилност, която, както обяви главният изпълнителен директор на SEAT по време на Световния конгрес за мобилност, ще бъде водеща за Volkswagen Group. Наскоро представеният концептуален автомобил Minimó играе роля в тази стратегия и електрическият скутер на SEAT eXS са два примера за решения за градска микромобилност, предложени от компанията.
2018 г. - най-добрата година в историята на SEAT
През 2018 г. SEAT достигна най-добри резултати в своята история*. Нетната печалба достигна 294 млн. евро, с 4.6% повече от предходната година (281). Освен това оперативната печалба нарасна с 93.2% в размер на 223 млн. евро (2017: 116), а оборотът е 9.991 млрд. евро, което е с 4.6% повече от резултата за 2017 г. (9.552). Всички суми поставят нови исторически рекорди. През последните пет години оборотът на SEAT нарасна с 33%.
В допълнение, доставките нараснаха до най-високото ниво от почти седемте десетилетия на съществуване на SEAT, а числото от 517 600 продадени автомобила (с 10,5% повече от 2017 г.), направи SEAT най-бързо развиващата се марка в Европа за миналата година. Подпомогнати от Ateca и Arona, продажбите на модели с по-голям принос допринесоха за подобряване на резултатите за печалба на SEAT. През първата си година като независима марка, CUPRA е допринесла за увеличаването на крайния резултат на компанията, след като продажбите са нараснали с 40% , достигайки 14 400 единици.
Според Лука де Мео, „2018 е най-добрата година в историята на SEAT. За първи път имаме добри продукти в най-печелившите сегменти, което ни накара да станем една от най-бързо развиващите се марки в Европа през последните три години. Започналата през 2016г. офанзива на SUV надмина нашите най-оптимистични очаквания и един от всеки три продадени автомобила през изминалата година влезе в тази категория. SEAT сега може да погледне бъдещето право в очите. "
Доброто развитие на бизнеса позволи на SEAT да ускори инвестиционната си програма. Само през 2018г. комапанията е отделила 1,223 милиона евро, 27,1% повече (2017: 962) за инвестиции и разходи за разработки и развитие, което е най-високата цифра в историята й. От този обем 656 млн. евро са предназначени изключително за разработки и развтие, което е с 41.4% повече от предходната година (2017: 464).
Заместник-шефът на отдел Финанси, ИТ и организация Холгер Кинчър посочи, че „SEAT днес е финансово стабилна и устойчива компания. Ние имаме цялостна програма за разходна ефективност и ресурси, с които да се справим с технологичната трансформация на автомобилната индустрия. Нуждаем се от това, за да останем рентабилни в бъдеще. "
През 2018 г. SEAT изнесе 80% от продукцията си и се консолидира като най-големия индустриален износител в Испания, с близо 3% от общия износ на страната. Целта за следващите години е да се засили глобализацията на компанията. В този смисъл тя развива амбициозна стратегия за растеж в Северна Африка, където ще ръководи проекта на Volkswagen Group за сглобяване на автомобили в Алжир и има за цел да увеличи присъствието си в региона в средносрочен план. Латинска Америка е друга потенциална територия за разширяване на марката и има намерение да започне дейността си в Чили през втората половина на 2019г. и да засили присъствието си в Колумбия. В Китай SEAT е част от съвместното предприятие на JAC Volkswagen и се подготвят за навлизане на най-големия автомобилен пазар в света.
От индустриална гледна точка, през 2018 г. SEAT започна производството на Audi A1 в фабриката си в Марторел. Този модел, както и Ibiza and Arona, стъпват на платформата MQB A0, която генерира синергии и увеличава ефективността на производството. Днес заводът Марторел работи с над 95% от сегашния си капацитет и ежедневно произвежда над 2300 автомобила. Освен това през 2018 г. стартира производството на Tarraco във Волфсбург, в сърцето на Volkswagen Group.
През последните три години компанията SEAT е назначила около 1500 души и днес работната сила на компанията е повече от 15 000 професионалисти. Освен това, както е посочено в колективния трудов договор, на 15 април служителите ще получат разпределение на печалбата в размер на 1068 евро, което е с 49,2% повече от 2017г.
SEAT, готови за бъдещето
Автомобилната индустрия преживява трансформация, която поставя предизвикателства и възможности. Борбата срещу изменението на климата и целите за намаляване на емисиите са основните проблеми, които ще засегнат автомобилната индустрия през следващите години, както и свързаността и новите мобилни услуги.
В този контекст SEAT ще създаде център за разработка на софтуер, за да спечели конкурентно предимство. Метрополис: Лаборатория Барселона ще бъде интегрирана в новия център, за да продължи да развива иновативни решения за по-добра мобилност. Други независими SEAT компании, като XMOBA, също ще оперират от този нов център, който ще се намира в Барселона и в който ще работят 200 професионалисти, възползващи изцяло от всички възможности за синергия.
Електрическата офанзива, която ще включва шест електрически и хибридни модели SEAT и CUPRA до началото на 2021г. също е част от отговора на SEAT на тези предизвикателства. В допълнение, разработването на нова електрическа платформа за градски автомобили, в сътрудничество с марката Volkswagen, ще послужи като основа за създаването на електрически превозни средства, които са достъпни за всички. Те ще видят светлината в период от три до четири години и ще помогнат за демократизирането на електрическата мобилност.
(*) SEAT подготвя финансовите си отчети поотделно в съответствие с испанския общ счетоводен план, без да включва дъщерните си дружества. Volkswagen Group прилага международните счетоводни стандарти (IAS / IFRS) и консолидира резултатите на марката SEAT.
За SEAT
SEAT е единствената компания, която проектира, разработва, произвежда и продава автомобили в Испания. Член на Volkswagen Group, мултинационалната компания има седалище в Марторел (Барселона), Изнася 80% от своите автомобили и присъства в над 80 страни на всички пет континента. През 2018 г. SEAT продава 517 600 автомобила, което е най-високата стойност в 68-годишната история на марката, достигайки нетна печалба от 294 млн. евро и рекорден оборот от близо 10 милиарда евро.
В SEAT Group работят повече от 15 000 професионалисти и разполага с три производствени центъра - Барселона, Ел Прат де Льобрегат и Марторел, където произвежда изключително успешните Ibiza, Arona и Leon. Освен това, компанията произвежда Ateca и Toledo в Чешката република, Tarraco в Германия, Alhambra в Португалия и Mii в Словакия.
Мултинационалната компания има Технически център, който работи като център за знания, обединяващ 1000 инженери, фокусирани върху разработването на иновации за най-големия индустриален инвеститор на Испания в научноизследователската и развойна дейност. SEAT разполага с най-новата технология за свързване в гамата на своите автомобили и в момента участва в глобалния процес на цифровизация на компанията, за да насърчи мобилността на бъдещето.