Серийното производство започва във Волфсбург и ще достигне до клиентите в началото на 2021
Кросоувърът Tarraco eHybrid бележи третата стъпка в електрифицирането на моделите на марката SEAT след Leon eHybrid и Mii electric (за последния на хоризонта вече се вижда смяна). Хибридният Tarraco е предвидим от миналогодишния демо автомобил Seat Tarraco FR PHEV, сега конвейерна версия.
Електрическият Tarraco ще започне серийно производство тази седмица във Волфсбург и ще достигне до клиентите през първото тримесечие на 2021 г. Хибридът ще се предлага в нива на оборудване Xcellence и с петместен седан FR.
Стандартното зарядно устройство с капацитет 2,3 кВт позволява зареждане на автомобила от обикновена мрежа за пет часа, а Wallbox (3,6 кВт) може да се справи за по-малко от три часа.
Хибридната задвижваща система се състои от 150-конски сили четирицилиндров турбо двигател 1,4 TSI със 150 к.с., 85-киловат електрически мотор и шестстепенна DSG роботизирана трансмисия Сумарната мощност на системата е 245 к.с. и 400 Нм. Литиево-йонна батерия с капацитет 13 Квтч, според актуализирани данни, е достатъчна за изиминаване на 44–49 км само на ток според стандарта WLTP и 55–58 км според NEDC. С бензин и пълна батерия може да бъдат изминати 730 км. Комбинираният разход на гориво е 1,6-2,0 л/100 км, а емисиите на CO2 са 37-46,4 г/км (WLTP). Максимална скорост - 205 км/ч. Ускоряването от 0 до 100 км/ч не е посочено сега, но за демоавтомобила по каталог е 7,4 сек.
Чрез приложението SEAT Connect собственикът на хибрида може да наблюдава дистанционно зареждането, да стартира климатичната системаи да преглежда различни параметри на автомобила.
Шофьорът на Tarraco може да превключва между e-Mode, Automatic Hybrid и Manual Hybrid чрез меню в централния дисплей. Стандартно автомобилът винаги се стартира с електрическо задвижване и двигателят с вътрешно горене се включва автоматично или със скорост над 140 км/ч, или ако батерията е изтощена. В допълнение тунелът има двойка истински бутони e-Mode и s-Boost. Първият мигновено поставя автомобила в режим на електрически автомобил (може да бъде полезен при влизане в центъра на града или в подземен паркинг), а вторият настройва хибридната инсталация на спортно поведение.
За да ускори по-нататъшната електрификация на марката, компанията изгради Център за обучение по електромобилност (eLC), където служителите на Seat се преквалифицират, започна изграждането на лабораторията Test Center Energy и създаде марката SEAT MÓ за градска мобилност, която вече има три модела: електрически скутер eScooter 125, електрическите скутери eKickScooter 25 и eKickScooter 65. Електрическият ATV Seat Minimo ще се присъедини към тази подмарка през 2021 г.
Seat Leon eHybrid се предлага като хечбек и комби Sportstourer. Неговата мощност е подобна на Tarraco, но сумарната мощност е само 204 к.с. А в по-малкия Cupra Leon eHybrid (може да бъде и хечбек, и комби) вече са впрегнати всичките 245 к.с..
За да популяризира използването на възобновяеми енергийни източници, предимно у дома в Испания, SEAT партнира с испанската енергийна компания Iberdrola съгласно споразумение, подписано през лятото с Volkswagen Group Spain Distribution. Iberdrola има няколко слънчеви и вятърни електроцентрали в Испания, Шотландия и САЩ, предлагащи на своите клиенти зареждане със зелена енергия.