Вторият ден на рали “Норвегия” ще се запомни с една от малкото ключови грешки в кариерата на Себастиен Льоб. Французинът, който е един от най-стабилните и постоянни пилоти в Световния рали шампионат, удари снежна пряспа по време на дванайсетия скоростен етап и изгуби шест минути в опитите да измъкне своя C4 WRC от ледената клопка. Грешката на Себ остави пилотите на BP-Ford Мико Хирвонен и Маркус Грьонхолм недостижими в челото на класирането след втория ден от надпреварата.
Съботната снежна сутрин посрещна пилотите в Световния рали шампионат с най-дългия скоростен етап. 44-те километра на “Елверум” се оказаха сериозно препятствие пред голяма част от състезателите, включително и Гай Уилкс. Младият англичанин изгуби управлението върху своя автомобил и блокира трасето на специалния участък, което затрудни голяма част от участниците в JWRC. Дани Сордо, Крис Аткинсън и Тони Гардемайстер също имаха проблеми на “Елверум” и се отдалечиха значимо от зоната на точките.
Мико Хирвонен се опази от грешките на своите конкуренти, спечели два скоростни етапа (включително и проблемния първи етап) и запази лидерската си позиция. Неговият съотборник Маркус Грьонхолм също се представи на ниво и посрещна вечерта като втори във временното класиране на 20 секунди от водача, но с убийствен аванс от три минути спрямо третия Петер Солберг. Двубоят между двамата финландци може да украси по впечатляващ начин третия ден от надпреварата, но е много вероятно те да получат заповед от екипа на BP-Ford и да намалят темпото, за да подсигурят дубъла на отбора.
Петер Солберг имаше проблеми със стабилността на своя Subaru Impreza WRC, но запази темпото, което му осигури четвъртото място в края на петъчния ден. Опитният норвежец се възползва от грешката на Льоб и финишира трети преди последните четири етапа в неделя. Подиумът обаче все още е твърде “горещ”. По-големият брат във фамилията Солберг изостава само с десет секунди спрямо пилота на Subaru, което е предпоставка за твърде интригуваща битка по време на финалния ден от надпреварата.
Яри-Мати Латвала изгуби твърде рано всички шансове за подиума, след като закъсня със старта на третия етап и получи наказание от 1:30 минути. Младият финландец обаче не се отказа от битката и благодарение на отличното темпо и на грешките на конкурентите достигна до петата позиция. Аналогична бе ситуацията и с Манфред Щол. Изненадващо състезателят на OMV Kronos стана най-добре представилия се пилот на Citroen, заемайки в края на деня престижното шесто място.
Джиджи Гали отново не изневери на южняшкия си характер. Италианецът се движеше с отлично темпо, бе напълно конкуретноспособен на фирмените пилоти, но по време на дванайсетия етап завъртя своята Xsara и завърши деня на седма позиция. За разлика от него Шави Понс прогресира стабилно през целия ден и въпреки че стартира от седемнайсето място, посрещна вечерта в зоната на точките с 21,5 секунди аванс спрямо младата надежда Даниел Карлсон, който е девети.
Рали „Норвегия“ - ден втори
1. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 2:33:45.2
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 2:34:04.5 (+19.3)
3. П. Солберг Subaru Impreza WRC 2:37:33.5 (+3:48.3)
4. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 2:37:43.4 (+3:58.2)
5. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 2:39:02.1 (+5:16.9)
6. М. Щол Citroen Xsara WRC 2:39:56.3 (+6:11.1)
7. Дж. Гали Citroen Xara WRC 2:40:06.9 (+6:21.7)
8. Ш. Понс Mitsubishi Lancer WR05 2:41:47.0 (+8:01.8)