Заимства каросерията на S3, която е обновена с леко модифицирани престилки
Доскоро Audi предлагаше RS3 само със Sportback каросерия. Това сега вече е променено. Конструиран специално за американския пазар, през 2017 ще стъпи мощен модел, който сега дебютира като седан RS3 в Париж.
На Instagram страницата преди известно време се появи едно изображение на седана Audi RS3, което вероятно не е било за публично представяне. След това горещият автомобил от Инголщадт направи тестовите си обиколки на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе. А сега беше показан на автомобилното изложение в Париж.
Audi RS3 само за американския пазар
Седанът Audi RS3 директно ще атакува американския и азиатския пазар, защото RS3 има много фенове там, но, разбира се, не и с европейската хечбек версия. Именно затова Audi имплантира концепцията на задвижване на RS3 в каросерията на лимузина. Така RS3 актуализира предложението от фамилията A3 за Америка, което се предлага само като седан и кабриолет, RS3 ще стъпи и в Европа като седан.
RS3 до голяма степен заимства каросерията на S3, която е обновена с леко модифицирани предна и задна престилки. Всичко това се допълва от 370 мм дискове на осембутални спирачки отпред и 310 мм на задната ос, има опция и на карбоново керамични спирачки. Седанът RS3 е стъпил върху 19- цолови джанти обути в гуми с размер 235/35, има опция предната ос да бъде с по-широки гуми 255/30. В задната част надничат внушителни накрайници на двойната изпускателна система. S3 има четири по-малки накрайника.
Audi е пипнал и задвижващия модул. Седнатъ Audi RS3 е оборудван с двигателя на новите Audi TT RS - т.е. 2,5-литровия турбо петцилиндров мотор, генериращ 400 к.с. и 480 Нм, куплиран със 7-степенна DSG и задвижване на всички колела. RS3 Sportback в момента генерира 367 к.с. и 465 Нм. Седанът RS3 спринтира за 4,1 секунди от 0 до 100км/ч и достига ограничената на 250км/ч максимална скорост, която по желание може да бъде вдигната на 280 км/ч.
RS3 е оборудван стандартно с клапанно регулируема система за отработени газове, както и Audi Drive Select System. На разположение е и спортно окачване с адаптивни амортисьори. Серийното оборудване включва LED светлини, а LED Matrix - срещу допълнително заплащане.
На американския и китайски пазар седанът RS3 ще стъпи през лятото на 2017. За Европа все още няма указан срок, както и цените също не са упоменати.