Такъв модел трябва да излезе на пазара до края на 2021 г. или началото на 2022 г.,
За появата на изцяло електрическа версия на седана BMW Серия 3 вътрешни източници говорят от 2017 г., когато актуалното поколение (G20) дори не беше представено. Оттогава изтече много вода, появиха се данни за предстоящите електромобили от Серия 5 и Серия 7. А сега отново става дума за Серия 3 с голяма батерия. Такъв модел трябва да излезе на пазара до края на 2021 г. или началото на 2022 г., така че предстои да видим още прототипи по време на тестове.
Забелязани няколко пъти през 2020 г., прототипите на седана са базирани на вариацията Li (на снимката) с по-голям междуосие със 110 мм от стандартната (2961 мм, вместо 2851). Означава ли това, че електрическият автомобил ще се появи само в Китай или немците ще направят аналог с обичайната каросерия за други пазари, не е известно.
Досега най-електрическата“ Серия 3 е хибридът BMW 330e с 184 к.с., в чийто състав влизат четирицилиндров турбо двигател 2,0 с мощност 182 к.с. и електромотор (113 к.с. в своя пик) заедно с осемстепенна автоматична трансмисия (задвижване на задните колела или двойно предаване ). В режим XtraBoost сумарната мощност на инсталацията е 292 к.с. Батерията с капацитет 12 кВтч (използва се 11,15) осигурява пробег 60–71 км без стартиране на двигателя.
В техническо отношение, електромобилът Серия 3 трябва да се пресече с предстоящия седан i4 и кросоувъра iX3. По тях можем да се ориентираме по батерията (80 и 74 кВтч за автономен пробег 600 и 440 км) и мощността на електродвигателя. В iX3 той е един (отзад), с мощност 286 к.с., а за модела i4 обещават две версии, с един агрегат отзад или два (по един на ос, със сумарна мощност над 500 к.с.). Има вероятност до момента, в който да бъде показана серийната вариация на чисто електрическата Серия 3, малкото BMW i3 ще приключи жизнения си цикъл . Освободеният индекс може да бъде даден на новия модел. Ако това не се случи, тогава ще трябва да назоват седана нещо като BMW Серия 3 Electric.