Флагманската версия на модела ще бъде оборудвана с два електромотора с 650 к.с.
През пролетта на 2020 г. на конференция в Мюнхен президентът на BMW Оливер Ципзе потвърди, че най-мощната модификация на новата Серия 7 ще бъде изцяло електрическата версия M Performance. Тоест, вече няма да има автомобили с V12 двигател.
Според BMW Blog, позовавайки се на свои източници, флагманската версия на седана ще бъде оборудвана с два електродвигателя със сумарна мощност от близо 650 к.с. (BMW M760Li xDrive има 609 к.с.), а литиево-йонна батерия с капацитет над 100 кВтч ще осигурява пробег до 640 км с едно зареждане. Освен това електрическата Серия 7 ще подобри комфорта и управлението.
В актуалното поколение в гамата Серия 7 има само един хибрид - BMW 745e, който се предлага с два типа задвижване и каросерия със стандартна и удължена база. Бензиновият шестцилиндров 3,0-литров двигател с електрически мотор генерира 394 к.с. и 600 Нм. Само на ток може да бъдат изминати 50-58 км.
Очакваме електрическата Серия 7 през 2022 г. Дотогава ще се появят и преките конкуренти в лицето на моделите Jaguar XJ и Mercedes EQS. А през 2023 г. немците ще подготвят електрически модификации в рамките на фамилията Серия 5.
Със спирането на двигателя V12 този процес няма да приключи. Може би V8 4,4-литровият битурбо мотор с 530 к.с. ще бъде премахнат от гамата. Във всеки случай, в следващото поколение ще има хибриден M Performance - BMW M750e с шестцилиндров 3,0 литра и електромотор, като сумарната мощност ще бъде повече от 500 к.с. Освен това се говори и за два чисто електрически седана от Серия 7 - версиите i740 и i750, които ще имат от 350 до 450 к.с. в актива си. Консерваторите ще трябва да избират само между две традиционни версии с трилитрови двигатели - 735d с дизелов двигател B57 и 740i с бензинов агрегат B58.