За купувачите във Франция се предлага в две версии - Performance Line + и Rivoli +
Peugeot 607, Citroen C6... Дълго време във Франция купувачите нямаха избор на седани местно производство от бизнес класа. Но вече има модел, който ще запълни тази ниша. DS 9 с четири врати, представен през февруари 2020 г., за първи път се продава на китайския пазар и сега навлиза на френския пазар. Автомобълт може да бъде поръчан точно сега, а цените могат да изненадат неподготвения човек - от 47 700 до 68 400 евро. За сравнение, BMW Серия 5 е на цена най-малко 47 700 евро, Lexus ES 300h на 49 990 евро, а Jaguar XF на 51 900 евро.
За купувачите във Франция DS 9 се предлага в две версии - Performance Line + и Rivoli +. Разликите се крият във външното оформление, алуминиевите джанти, тапицерията и оборудването, което е по-богато на Rivoli +. В палитрата на каросерията има само пет цвята, 19-инчовите джанти са в базовото оборудване.
Само за допълнителни 4000 евро купувачът ще получи автомобил с активно окачване, който с помощта на камери и сензори сканира пътя пред седана и регулира всяко колело поотделно за неравности и автопилот от второ ниво с адаптивен круиз контрол, система за подпомагане на трафика и система за поддържане на лентата (включена скорост до 180 км/ч).
Сраведливо трябва да отбележим, че DS 9 е с дължина 4933 мм (междуосието е 2895 мм) и в базово изпълнение е по-добре оборудван и по-мощен от повечето конкуренти. Базовата версия е оборудвана с 1,6 бензинов турбо двигател с 225 к.с. (300 Нм). Следва хибридният E-Tense: при тази модификация същият двигател 1,6 генерира 200 к.с., но той се подпомага от електрически мотор с мощност 110 к.с. (110 к.с.), захранван от батерия с капацитет 11,9 кВтч. Сумарната мощност на инсталацията е 225 к.с., 320 Нм, плобегът само на ток според цикъла WLTP е до 48 км. И в двата случая DS 9 ще бъде с предно предаване и с осемстепенна автоматична трансмисия Aisin.
Списъкът с базовото ниво включва комбинация от седалки и табло от кожа и алкантара, предни седалки с отопление и захранване, цифрово арматурно табло, информационно-развлекателна система с навигация, безжично зареждане на смартфон и камера за обратно виждане.
Най-скъпата версия ще бъде и хибридният DS 9 E-Tense 4x4 360, но много по-мощен и в допълнение, задвижване на всички колела. Задвижващата система включва 200-силен компресор четирицилиндров тербо двигател 1.6 с 200 к.с.,"автоматична трансмисия Aisin и два електрически мотора (по един на всяка ос) - 110 и 113 к.с. Крайните числа са приятно изненадващи - 360 к.с. и 520 нютон метра. Малко по-късно французите ще представят на пазара DS 9 E-Tense с 250 к.с. Първите закупени автомобили , които се произвеждат само в Поднебесната империя, ще пристъгнат при собствениците си през септември следващата година.