Моделът се превръща в купе с четири врати, което е по-дълго, по-широко и по-ниско отвсякога
Световната премиера на следващото, седмо поколение на седана Hyundai Elantra ще се състои на 17 март в Холивуд. Моделът вече е построен върху нова платформа и се превръща в купе с четири врати, което е по-дълго, по-широко и по-ниско отвсякога. Elantra дължи своя „остър и агресивен“ външен вид на „амбициозната“ тема Parametric Dynamics: благодарение на усъвършенстваната технология за дигитален дизайн, тя подчертава „прогресивния и екзотичен характер“. Вътрешното оформление се нарича Immersive Cocoon и изненадва с минимализъм.
Многостранният външен вид е изпълнен в стил Parametric Dynamics . Основният му елемент е сливането на три линии в една точка (на предните врати), който вече е използван във Vision T. Дизайнерите на Hyundai твърдят, че са решили „дръзката задача“, която колегите им избягват.
Immersive Cocoon („Потапящ пашкул“) включва оградена зона на водача между вратата и тунела. Цялата информация се показва в група от два дисплея. Физически бутони не се виждат дори на волана. Производителят обещава „усещане за състезателен автомобил“, въпреки че цялата 30-годишна история на Elantra е далеч от спорта.
Триъгълните фарове не могат да бъдат използвани, защото новата предна оптика придобиват сложна форма. Широката радиаторна решетка е съставена от клетки, наподобяващи люспи, подредени вертикално в седем реда. "Острите" мигачи са свързани от светлинен водач.
Изглежда, че новата Elantra ще последва стъпките на „третата“ Kia Forte, построена на същата платформа J6 (отпред McPherson, задна греда или многозвенно окачване). Forte с предно задвижване в САЩ е оборудван с атмосферен четиририцилиндров двигател 2,0 (149 к.с., 179 Нм), шестстепенна механична трансмисия и вариатор IVT. Топ версията Forte GT притежава четирицилиндров турбо агрегат 1,6 (204 к.с., 264 Нм) със седемстепенна роботизирана трансмисия . И двата споменати двигателя са монтирани на актуалната Elantra в Америка, но има и четирицилиндров турбо агрегат 1,4 (130 к.с., 211 Нм), отново с роботизирана предавателна кутия . Съдбата на хечбека Elantra GT все още не е ясна, защото зависи от друг модел - Hyundai i30.