Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Седанът Nio ET7 тръгва в Китай след две години

11.01.2021 12:11
Седанът Nio ET7 тръгва в Китай след две години

Съвременните сплави са широко използвани в структурата на каросерията на автомобила

Името Nio не е непознато за пазара на електрически автомобили. Базираната в Шанхай компания, известна преди като NextEV, разполага с три зелени кросоувъра (EC6, ES6, ES8) в своята гама и няколко малки модела с две врати с малък тираж, за да демонстрира своите възможности. За първия им седан ET7 се говори още през пролетта на 2019 г., но истинският автомобил бе показан едва сега. Трябва да отдадем почит: китайците следват приетия график, въпреки огромните таймаути през 2020 г., и дори добавят резултатите от продажбите. Предварителната поръчка за флагмана с четири врати е отворена, но автомобилите ще стигнат до собствениците едва през първото тримесечие на 2022 г.

Габаритите на новия автомобил са подобни на тези на късото междуосие на BMW Серия 7. Дължината, широчината и височината на Nio - 5098 мм, 1987 мм и 1505 мм. Междуосието е 3060 мм. Параметрите на немския седан са 5120 мм, 1902 мм и 1467 мм с междуосие 3070 мм.

В допълнение към самия автомобил бе представен проект за нова полупроводникова батерия с капацитет 150 кВтч. Батерията ще бъде налична до края на 2022 г. и ще осигури на новия модел автономен пробег  над 1000 км в цикъл NEDC. Кросоувърите ES8, ES6 и EC6 ще изминават до 850, 900 и 910 км, съответно.

Интелигентната система за управление на въздушното окачване извършва около 500 настройки в диапазон от 30 мм. Съвременните сплави са широко използвани в структурата на каросерията и неговата устойчивост на усукване е 37 100 Nm/deg. Например Aventador има малко по-малко - 35 000.

Автомобилът ще се предлага с две нива на оборудване. За конвенционалния ET7 се предлага батерии с капацитет 70 и 100 кВтч на цена съответно от 448 000 и 506 000 юана (56 550 евро-63 800 евро). Версията ET7 Premier ще бъде оборудвана само с голяма батерия и ще струва на клиента минимум 506 000 юана (63 870 евро). Известно е, че не толкова отдавна компанията обяви програма за предоставяне на устройства чрез абонамент. Услугата BaaS ще струва 980 (123 евро) за по-малката и 1480 юана (186 евро) на месец за по-голямата батерия. Така цените на самите автомобили без батерията ще бъдат 378 000 и 398 000 юана (47 700 евро - 50 240 евро).

Панорамен покрив, проекция на предното стъкло, 10,2-инчов цифров инструментален клъстер, 12,8-инчов мултимедиен сензорен екран, 1000-ватова аудио система с 23 високоговорителя и многоконтурни седалки с отопление, вентилация и масаж в двата реда са част от основнота оборудване.

Инженерите са обърнали специално внимание на интелигентните въздуховоди и използването на материала Karuun. Той е направен на базата на тропически ратан и според създателите трябва да се превърне в революционна алтернатива на пластмасите. В горния панел е вграден гласовият асистент NOMI.

Моделът е оборудван с двойка електрически двигатели, осигуряващи задвижване на четирите колела. Двигателят с постоянен магнит (180 кВт) е отговорен за предаването на сцеплението към предната ос, асинхронен агрегат (300 кВт) работи отзад. Сумарната  мощност е 653 к.с. (480 кВт) и 850 Нм. Това е достатъчно, за да ускори седана до 100 км/ч за 3,9 сек, а спирачките Brembo ще доведат автомобили до скорост нула за 33,5 м. Максималната скорост не е разкрита. Аеродинамичният коефициент тук има стойност 0,23. Електрическият Tesla Model 3 може да се похвали с подобен ипоказател, който успешно обявява битка на китайските стартъпи на собствена територия.

Естествено, седанът поддържа Power Swap Station 2.0. Комплексът извършва напълно автоматизирана подмяна на автомобилен акумулатор за по-малко от три минути и е проектиран за 312 операции на ден. До края на годината мрежата трябва да има поне 500 точки.

Важен аспект на конфронтацията с американския производител в Nio разглежда развитието в областта на автономното шофиране. Технологията NIO NAD (автономно шофиране) се основава на два комплекса едновременно: NIO Aquila Super Sensing и NIO Adam Super Computer. В системата са включени общо 33 различни сензора, включително 11 камери, радари, лидари и модули за прецизно позициониране. Флагманът „вижда“ 500 метра напред, идентифицира хора и автомобили. Отбелязва се, че суперкомпютърът с 48 ядра е седем пъти по-мощен с подобно оборудване в гореспоменатата Tesla.

Коментари
comments powered by Disqus