Maserati спира спортния седан Ghibli през 2025 г., Quattroporte остава, но в нова позиция
Намаляването на продажбите на седани принуждава компанията да рационализира гамата от продукти. Съответно марката Stellantis обединява Ghibli и Quattroporte в един модел. След това Ghibli става жертва на съкращенията, Quattroporte се смалява и поема ролята на спортен седан на Maserati.
Чао, V8!
Но това не е всичко: Ghibli и Quattroporte, както и Levante, който ще бъде осъвременен през 2025 г., са последните модели, задвижвани от 3,9-литровия twin turbo V8 на Ferrari. След това новото поколение Quattroporte и Levante ще излязат на пазара като чисто електрически модели – все пак все още има малък шанс за вариант с вътрешно горене с V6 двигател.
Генералният мениджър на марката Грант Барлинг потвърди плановете на Maserati пред австралийското издание "Drive": "Дългосрочният план е Ghibli да бъде заменен от Quattroporte." Ghibli ще отпадне до 2024 г. и Maserati ще спре да произвежда V8 модели. „Планът е Ghibli и Quattroporte да станат едно цяло. Така че Quattroporte ще бъде модел с къса база – с размера на Ghibli, но с името Quattroporte.“
Maserati Folgore с 1200 к.с
Maserati планира да премине изцяло към електрическо задвижване до края на 2030 г., а от 2025 г. всеки модел да е или електрически, или да има електрически вариант. Всички бъдещи електрически модели ще носят и името Folgore, (на италиански „мълния“). Планът за Folgore предвижда Granturismo и Grancabrio за 2023 г., през същата година ще бъде пусната и електрическата версия на Grecale. От 2025 г., както беше споменато по-горе, Maserati планира MC20, новия Levante и новия Quattroporte.
Новите Quattroporte и Levante със сигурност ще са базирани на 800-волтовата архитектура, която използва и Granturismo Folgore. Той ще има три електрически мотора – един на предния и два на задния мост. Maserati обявява обща мощност от над 1200 к.с., моделът трябва да спринтира от нула до 100 км/ч за по-малко от три секунди и да достига повече от 300 км/ч. Капацитетът на батерията е 100 кВтч, максималната мощност на зареждане е 300 кВт.
Заключение
Седаните на Maserati, но и на други производители на автомобили, са в трудно положение. Ниските продажби сега принуждават Maserati да оптимизира портфолиото от модели. Ghibli си отива, а от 2025 г. по-малък Quattroporte ще заеме негово място – разбира се, с електрическо задвижване под „електрическото“ име Folgore. Granturismo и Grancabrio, както и Grecale, ще са първите от новата фамилия.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Maserati, Щефан Балдауф