Предложението на Комисията, насрочено за 8 ноември, ще определи пределни срокове
Седем страни от ЕС призоваха Европейската комисия да въведе още по-строги ограничения за емисиите на въглероден диоксид от автомобилите, като направиха поредна напред към предложението, което ще бъде представено следващия месец.
Очаква се представители на ЕС да въведат нови стандарти за CO2 за автомобили и микробуси за периода след 2020 г., за да помогнат съюзът да постигне целта си да намали общите емисии на парникови газове най-малко с 40% под нивата от 1990 г. до 2030 г.
Комисията поставя краен срок на предложенията, а онези, които призовават за още по-амбициозни цели в областта на климата и настояват за твърде строги стандарти за вредните емисии, биха могли да се превърнат в бреме за индустрията.
Reuters съобщи, че Комисията планира да определи цел за намаляване на емисиите на леки автомобили от 25% до 35% до 2030 г.
Седемте правителства, чийто дял в мощната автомобилна индустрия в Европа е по-малък от Франция, Германия и Италия, призоват за намаляване с 40%.
Без амбициозни цели ЕС ще се бори да подобри ситуацията с климата, пише в писмо до Комисията от 25 октомври, както съобщава Reuters. Министрите на транспорта и околната среда на Люксембург, Австрия, Белгия, Холандия, Португалия, Ирландия и Словения са подписали писмото.
След като Volkswagen призна фалшифициране на изпитанията за вредните емисии в САЩ, големите производители на автомобили също са подложени на по-голям натиск да приемат по-строги правила на в отрасъла отстрана на ЕС.
Европейските автомобилни производители казват, че подкрепят въвеждането на по-чисти превозни средства, но предупреждават, че те зависят от потребителското търсене.
Предложението на Комисията, насрочено за 8 ноември, се очаква да определи пределни срокове за производителите на автомобили, които да въведат автомобили с нулеви емисии в своите флоти като част от система за кредитиране, свързана с общите цели за CO2.
"Това ще промени културата, ще доведе да много повече превозни средства на разположение и със сигурност тези автомобили ще бъдат пуснати на пазара", каза Грег Арчър, директор "Чисти превозни средства" в комисията Транспорт и околна среда.