Моделът G: 911 излиза с летящ старт с технически нововъведения
На 27 ноември осмото поколение на Porsche 911 ще отбележи своята световна премиера в Лос Анжелис - 55 години след дебюта на оригиналния модел 911. Това е достатъчна причина да погледнем назад към предишните седем поколения:
911 влиза в десетата си година през 1973 г. - с най-дълбоките промени, които Porsche прави в успешната серия на модела до този момент а. Базираният в Щутгарт производител на автомобили използва мощни турбо двигатели в своя най-добър модел и галванизирана каросерия за всеки автомобил и освен това пусна на пазара в допълнение версия Cabriolet на 911 и Speedster на Targa. Пътят му да се превърне в икона сега вече е ясно очертан.
Въпреки дългогодишния си опит моделът първо трябваше да докаже колко е адаптивен. По-строгите правила за безопасност в САЩ изискват всички нови автомобили да издържат на удар при скорост от осем километра/час, без да се повредят при шофиране напред и при обръщане. Затова Цуфенхаузен въведе брони за удар с гумени устни, които са характерни за модела G пред капака на багажното отделение. Тези брони могат да бъдат деформирани до 50 мм без да се повредят важните части на автомобила. Енергията от удара е поглъщана от гъвкави амортисьори на американската версия, а Porsche ги предложи като опция за всички останали пазари. Освен това безопасността като цяло е много важна за второто поколение на модел 911 година. с много подробности - от стандартните триточкови предпазни колани и с интегрирани подглавници в предните седалки до удароглъщащи повърхности в новооткритите спортни волани.
Шестцилиндровият двигател в стандартния 911 вече разполага с работен обем 2,7 литра на 911 Carrera RS от предишното поколение още в самото начало. Скоро след това нарасна до 3,0 литра. През 1983 г. насам отново се увеличи до 3,2 литра, с мощност до 250 к.с. за 911 SC RS. Огромният потенциал за развитие на атмосферния двигател означаваше, че винаги имаше място за повече изненади.
3,0-литровият двигател в задната част на 911 Turbo достига много по-високи нива на мощност от 1974 г. насам. Технологията на турбокомпресорите, възприета от моторните спортове, първоначално задвижва спортния автомобил с 260 к.с. От 1977 г. нататък, допълнителен междинен охладител и увеличение на работния обем до 3,3 литра дават допълнителен тласък - резултатът е впечатляващ 300 к.с. Това го превръща в еталон на ефективност, която беше практически недостижима в средата на 70-те години: ускоряването за 5,2 сек от нула до 100 км/ч е точно толкова невероятно, колкото и максимална скорост над 260 км/ч. Родена е нова легенда с Turbo.
Моделът G е произвеждан през периода 1973-1989 г., а Porsche прави 198 496 броя от автомобила през тези 16 години.