Легендата се ражда на изложението (IAA) във Франкфурт на 12 септември 1963 г.
На 27 ноември осмото поколение на Porsche 911 ще отбележи своята световна премиера в Лос Анжелис - 55 години след дебюта на оригиналния модел 911 . Това е достатъчна причина да погледнем назад към предишните шест поколения:
Легендата се ражда на международното автомобилно изложение в Германия (IAA) във Франкфурт. Това е 12 септември 1963 г.: Porsche с гордост представя нетърпеливо очаквания наследник на 356. Новият спортен автомобил, първоначално известен като 901, се развива с бързи стъпки. За да отрази амбициите на марката, Porsche сега играе в по-висша лига с новия модел: двигател с шест вместо четири цилиндъра и въздушно охлаждане в най-добрите традиции на компанията, като още в самото начало генерира 130 к.с. Когато новият модел се появява на пазара през 1964 г., той е наречен 911 – в спор за правата на наименованието с автомобилния производител Peugeot. Моделът 911 бързо се приема като "истинско" Porsche, тъй като представянето на новия спортен автомобил надхвърля всички очаквания. Това е само началото на една ненадмината глобална кариера.
Експанзията на моделната гама на 911 продължава да се развива бързо. През 1965 г. Porsche реагира на дискусията в САЩ, при която се твърди ,че произвежданите до момента кабриолети са опасни по типичния прагматичен начин. В отговор на това компанията представя 911 Targa като първия safety cabriolet, оборудван с преобръщащ бар, който е с широчина 20 см, сменяема покривна секция и заден мини мек покрив. Това стана известно като мекия прозорец. Скоро след това последва панорамно задно стъкло с подгряване. Името на открития вариант – Targa, е взето от състезанието за издръжливост Targa Florio в Сицилия, което Porsche вече печели четири пъти.
През 1966 г. друга дизайнерска икона отпразнува своята световна премиера заедно с 911 S със 160 к.с.
Нови варианти на модела се появяват през есента на 1967 г .: 911 T със 110 к.с. в компанията на топ моделите 911 S и 911 E – добавката E означава бензинов инжекционен двигател. Това го прави много чист: с тези варианти Porsche става първият автомобилен производител отГермания, който отговаряше на стриктните правила на САЩ за емисиите.
Непрекъснатото усъвършенстване на Porsche с 2+2 места постигна своя крайъгълен камък в средата на 1968 г.: от 1969 година моделът, междуосието на първото 911 поколение нарасна с 57 мм до 2268 милиметра. Преди всичко това даде на спортния автомобил със задно задвижване по-спокойно управление. 2,0-литровата ера завършва през 1969 г .: четиримилиметров по-голям отвор увеличи работния обем до 2195 куб. см. През моделната 1972 година обемът вече е увеличен още повече до 2,4 литра Мощността варира от 130 до 190 к.с. при 911 S.
911 Carrera RS 2.7 стана собствена легенда със задния си спойлер тип "опашка на патица ". Този спортен автомобил тежи само 1000 килограма, развиващ мощност от 210 к.с. и има максимална скорост над 245 км /ч. Общо 1525 автомобила са напуснали портала на завода в Цуфенхаузен. Следователно този модел увенчава първото поколение от 911 г. В периода 1963 г.- 1973 г. са произведени общо 111 995 оригинални автомобила 911.