Тестовата програма на „Сепанг“, която предшества Гран при на Малайзия, стартира днес. Промените в регулациите за сезон 2007 принудиха десетте отбора да излязат на пистата само с един болид. Единствено екипът на Spyker не взе участие в подготовката, която отново демонстрира отличния потенциал на болидите на Ferrari и BMW.
Преди началото на тестовата програма Роберт Кубица отбеляза, че „Ferrari се намират на друга планета“ и на този етап нямат конкуренция. След първия ден от подготовката младият поляк проблематизира собствените си думи, тъй като постигна най-бърза обиколка - 1:36.187. Екипът на BMW бе изключително доволен от резултатите, тъй като активно работи върху фините настройки на електрическата система и охладителната уредба на F1.07, която ще бъде подложена на сериозни изпитания на старта в гореща Малайзия.
Втори резултат постигна Кими Райконен. Новата звезда на Ferrari бе с една десета по-бавен от Кубица. Техническият екип на отбора се фокусира главно върху настройките на болида, които ще бъдат използвани в средата на месец април за Гран при на Малайзия. Подготвителната програма на отбора ще продължи със съдействието на Фелипе Маса, който утре ще застане зад волана на F2007.
Третото време на Алекс Вурц не е изненада, тъй като FW29 демонстрира отлични резултати по време на зимната пауза и намери място в зоната на точките още на първия кръг във Формула 1. Постижението на Рубенс Барикело обаче определено може да бъде категоризирано като изненадващо. „Зелената“ Honda завъртя 60 обиколки и изпревари болида на McLaren, управляван от Педро де ла Роса.
Днес Renault излезе с официално становище, което отрича слуховете за втора версия на дефинитивно неуспешния R27. Френско-английският тим обаче трябва сериозно да помисли върху тази опция, тъй като болидът с логото на ING отново демонстрира своенравния си характер. Нелсиньо Пикет бе принуден да прекрати подготовката след 32 обиколки и остана предпоследен с време 1:38.199. „За нещастие задълженията на Нелсон бяха възпрепятствани поради технически проблем“, коментира Кристиан Силк. „Въпреки това ние се справихме с основните настройки на автомобила, постигнахме добър баланс и утре ще имаме възможност да продължим по планирания график с Хейки Ковалайнен“, заяви ръководителят на тестовата програма в Renault, който едва ли е напълно убеден в думите си.
Bridgestone също участва активно в тестовата програма на „Сепанг“. Техническият екип на японската компания изпробва различни варианти за маркиране на „опшън“ комплекта , тъй като стратегията с бялата точка, използвана в Австралия, се оказа неуспешна. Болидът на Алекс Вурц демонстрира нагледно няколко идеи за белязаните гуми, като по всяка вероятност в Малайзия мекият вариант ще се различава от твърдия благодарение на десетсантиметровата червена точка, фиксирана на борда.
Сепанг - 27 март
1. Р. Кубица BMW Sauber F1.07 1:36.187 - 92 об.
2. К. Райконен Ferrari F2007 1:36.309 - 54
3. А. Вурц Williams Toyota FW29 1:36.612 - 89
4. Р. Барикело Honda RA107 1:36.826 - 82
5. П. де ла Роса McLaren Mercedes MP4-22 1:37.106 - 60
6. Ф. Монтани Toyota TF107 1:37.267 - 73
7. Т. Сато Super Aguri Honda SA07 1:37.389 - 72
8. Д. Култард Red Bull Renault RB3 1:37.609 - 83
9. Н. Пикет Renault R27 1:38.199 - 32
10. С. Спийд Toro Rosso Ferrari STR2 1:38.503 - 69