Всъдеход с четири места се очаква най-рано през 2021, тогава ще се пенсионира шефът на FCA
Доскоро Ferrari настръхваше при вида на SUV, подобно на дете от вида на спринцовката. Но Серджо Маркионе вече не изключва кросоувър в стил Ferrari, чийто SUV вероятно ще стартира през 2021.
Това изявление се разпространи като горски пожар. "Преди това трябва да ме застрелят", това беше отговорът на Серджо Маркионе на въпроса за Ferrari SUV преди повече от година. Междувременно главният изпълнителен директор на FCA и шефът на Ferrari си промени позицията. Цитатът си остава същият. Наистина, Маркионе го каза в един друг контекст. Биха могли да го застрелят, ако Ferrari стъпи на пазара със SUV подобен на BMW, Bentley или Porsche. Това му го приписа информационната агенция Bloomberg.
Ferrari променя посоката
Маранело е преосмислил убежденията си. Ferrari работи много активно в направление SUV. "Вероятно ще има такъв. Но ние ще го конфигурираме в стил Ferrari", заяви Маркионе пред Bloomberg при представяне оборота на дружеството за второто тримесечие на 2017. Логическото обяснение:" Тази пазарна ниша е твърде голяма и привлекателна. Имаме много клиенти, които биха искали да карат Ferrari, но на преден план поставят прагматичността ".
Porsche вече промени курса с Cayenne и Macan. Bentley произведе Bentayga. Maserati включи Levante в портфолиото си и Rolls-Royce работи върху Cullinan. Дори Lamborghini не се противопостави на SUV сегмента, въпреки че за разлика от конкуренцията те си остават традиционалисти в много други области. Lamborghini произвежда само спортни автомобили с атмосферни двигатели. Новият Urus ще бъде първият Lambo с интегрирано турбо.
Бизнесът е много по-печеливш от това Ferrari да се откаже от собствен всъдеход. Независимо дали ще бъде като допълнение към GTC4 Lusso (или негов приемник) или като негов заместник. Кросоувърът ще стане част от петгодишната корпоративна стратегия, която италианците ще представят в началото на 2018, където се залага удвояване на печалбата до 2022 година. През миналата година коригираната нетната печалба е 425 милиона евро. С всъдеход Ferrari ще достигне количество на продажбите от 10 000 автомобила. Миналата година Ferrari реализира продажба на 8 014 единици. За 2017 той се бори да достигне 8400 спортни коли.
Ferrari би могъл да реализира над 10 000 автомобила
Но твърде голямото разрастване има и недостатъци. В момента Ferrari печели от леките регламенти за вредните емисии в ЕС и САЩ. Защото компанията все още се счита за дребен производител с по-малко от 10 000 превозни средства. Освен това Ferrari умишлено ограничаваше бройките доскоро, за да си запази ексклузивността. Дефицитът прави мощните автомобили още по-желани и печеливши. Маркионе смекчи този принцип през последните години.
SUV с четири места се очаква най-рано през 2021. Според слуховете тогава приключва и трудовата кариера на Маркионе. Все още се спекулира дали Ferrari ще пусне кросоувъра си с две или четири врати, за което има много малко информация, а в същото време много спекулации.
В нашето слайд шоу ще ви покажем футуристични автомобили от графичния дизайнер Райн Приск (Rain Prisk), който между другото е скицирал на компютъра си и един Ferrari SUV.