Алан Макниш и Риналдо Капело спечелиха старта от европейските серии „Льо Ман” на „Силвърстоун”, а Audi - двете титли в шампионата. Peugeot бе фаворит за отличията, но първо Минасиан, а после Саразен катастрофираха.
Никола Минасиан, лидерът в LMP1 преди състезанието на „Силвърстоун”, отпадна 75 минути след началото на сесията, когато на правата „Хангар” се удари в един от автомобилите Porsche, които се състезават в GT2 класа. При инцидента машината на Минасиан полетя във въздуха, но въпреки последвалия тежък удар французинът се измъкна невредим.В момента, когато на пистата излезе автомобил за сигурност, колоната водеше Стефан Саразен във втория автомобил на Peugeot. При рестарта обаче двете машини на Audi минаха пред него, а впоследствие бившият рали пилот се удари в Диндо Капело. За прототипа с номер 1 единствените последици бяха спукана гума, докато Саразен трябваше да прекара осем обиколки в бокса, за да могат механиците на френската марка да отстранят повредите
Технически проблем за Према и Рокенфлер с втория автомобил на Audi, който междувременно излезе начело, позволи на Макниш и Капело да спечелят първата си победа в шампионата. Четвъртото място за техните съотборници бе достатъчно, за да си осигурят титлата при пилотите с аванс от три точки спрямо досегашните лидери Минасиан и Марк Жене.
Стефан Саразен и Педро Лами завършиха едва на деветнайсета позиция, което остави Peugeot на второ място при конструкторите. Още при първото си участие в сериите Audi спечели отборната надпревара, въпреки че записа само една победа от петте старта за сезона.
Преди надпреварата на „Силвърстоун” организаторът на сериите и на класическия „Льо Ман” – ACO официално представи новите правила за дизеловите прототипи, които ще влязат в сила догодина. Размерът на блендата в турбокомпресорите ще бъде намален с 10%, като същевременно и налагането им ще бъде ограничено.
Върховите скорости, които тази година прототипите от LMP1 демонстрираха на „Сарт”, няма да са възможни догодина, тъй като аеродинамиката ще бъде ревизирана, а предварителното подгряване на гумите – забранено. По време на питстопа механиците ще имат на разположение само един пистолет за смяна на гуми.