Това е първият истински електрически производствен модел на марката
През януари миналата година компанията Audi заяви, че представеният през 2015 г. концепт е-tron quattro ще стане сериен модел, който ще се позиционира между Q5 и Q7 и ще бъде представен през 2018 г. Индексът Q6 ясно подсказва, но немците не говорят за това, че искат да го откроят от традиционно задвижващите се модели в гамата. В крайна сметка това е първият истински електрически производствен модел на марката (купето R8 е-tron бе произведено в лимитирана серия само като експеримент), при това изначално е замислен като електрически автомобил, а не прекроен бензинов модели.
Оформлението на предната час прилича на демо автомобила, но хоризонталните ленти в радиаторната решетката са заменени с вертикални.
В името на пространството над главите на пътниците покривът на серийния автомобил е станал по-висок от този на концепта, променено е третото странично стъкло.
Прототипът е-tron quattro е оборудван с изцяло електрическа задвижваща система със задвижване на четирите колела, като сумарната мощност на трите двигателя е 503 к.с., а автономният пробег без дозареждане на батериите е повече от 500 км. При серийния е-tron не е задължително тези параметри да бъдат същите, но те ще бъдат съпоставими. Но можем да се ориентираме по концептуалния модел и да преценим, че дължината на бъдещия крсоувър ще бъде 4,88 м.
Известно е още, че в традиционната гама от кросоувъри на AudiV ще се появят два други нови модела - Q8 и Q4 през 2018 г. и 2019 г. съответно. И още, пак през 2019 г. на пазара ще излязат "горещ" кросоувър Audi RS Q8 и купеобразният събрат на е-tron - електрическият Audi е-tron Sportback. А примерно през 2020 можем да очакваме и флагманския A9 под формата на изцяло електрически седан.