Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Серийният Toyota Mirai запазва облика на концепта

03.02.2020 10:46

Водородният автомобили едновременно ще се появи в Япония, Европа и САЩ

Предположенията бяха оправдани: под прикритието на концепта вече бе показан серийният електромобил Toyota Mirai. А сега отвън са сменени само табелите с наименованията, корпусите на огледалата са уголемени, оптиката и фаровете за мъгла в центъра на задната броня са леко променени. Интериорът е абсолютно същият, само че този път са публикувани изображенията на европейската версия с ляво кормило. За техническите подробности отново няма никакви подробности и изглежда, че така ще продължи до началото на продажбите в края на годината. Mirai едновременно ще се появи в Япония, Европа и САЩ.

Новото поколение на Mirai е с 85 мм (4975) по-дълго от предшественика си, със 70 мм (1885) по-широко и 65 мм (1470) по-ниско. Междуосието е нараснало със 140 мм до 2920.

Дори големите джанти с много спици с диаметър 20 инча са серийни. В огледалата няма отражателни елементи, а пластмасови наслагвания в долната част на корпусите. Може би това са усъвършенствани сензори за автопилот.

Toyota на горивни клетки е сходна по габарити с модела Crown, а междуосието й като цяло е същото (2920 мм). И двата седана са построени върху модулната архитектура TNGA, която е разработена с възможност за поставяне на различни електрически задвижващи системи. Mirai изглежда използва същата дълга версия на TNGA с индекс GA-L.

За разлика от своя предшественик, Mirai е със задно предаване, а водородът се съхранява в три цилиндъра, вместо в два. Сега собствениците може да зареждат не пет, а шест килограма втечнен газ, който новото поколение на електрохимическия генератор преобразува в пробег от 845 км по цикъла NEDC. По този начин каталожният пробег  е увеличен с 30% от предишните 650 км.

Осеминчовият панел за арматурното табло и огледалото за обратно виждане са цифрови. Това е стандартно оборудване, подобно на мултимедийната система Toyota Premium с 12,3-инчов сензорен екран. Аудиосистемата JBL има 14 високоговорителя.

Японците твърдят, че Mirai е станал по-спортен и по-приятен за шофиране. В същото време той взима на борда петима души, докато седанът от първо поколение е четириместен. Не само характеристиките на задвижващата система и каталожните данни, но и цените се пазят в тайна. Актуалният т водороден автомобил на местния пазар струва от 7,4 милиона йени (61 500 евро). Наследникът преминава в премиум сегмента и очевидно ще струва на купувача повече. Новият автомобил обещава голямо бъдеще, въпреки че бившият Mirai за пет години намери едва близо 10 хил. клиенти по целия свят.

Коментари
comments powered by Disqus