Водородният автомобили едновременно ще се появи в Япония, Европа и САЩ
Предположенията бяха оправдани: под прикритието на концепта вече бе показан серийният електромобил Toyota Mirai. А сега отвън са сменени само табелите с наименованията, корпусите на огледалата са уголемени, оптиката и фаровете за мъгла в центъра на задната броня са леко променени. Интериорът е абсолютно същият, само че този път са публикувани изображенията на европейската версия с ляво кормило. За техническите подробности отново няма никакви подробности и изглежда, че така ще продължи до началото на продажбите в края на годината. Mirai едновременно ще се появи в Япония, Европа и САЩ.
Новото поколение на Mirai е с 85 мм (4975) по-дълго от предшественика си, със 70 мм (1885) по-широко и 65 мм (1470) по-ниско. Междуосието е нараснало със 140 мм до 2920.
Дори големите джанти с много спици с диаметър 20 инча са серийни. В огледалата няма отражателни елементи, а пластмасови наслагвания в долната част на корпусите. Може би това са усъвършенствани сензори за автопилот.
Toyota на горивни клетки е сходна по габарити с модела Crown, а междуосието й като цяло е същото (2920 мм). И двата седана са построени върху модулната архитектура TNGA, която е разработена с възможност за поставяне на различни електрически задвижващи системи. Mirai изглежда използва същата дълга версия на TNGA с индекс GA-L.
За разлика от своя предшественик, Mirai е със задно предаване, а водородът се съхранява в три цилиндъра, вместо в два. Сега собствениците може да зареждат не пет, а шест килограма втечнен газ, който новото поколение на електрохимическия генератор преобразува в пробег от 845 км по цикъла NEDC. По този начин каталожният пробег е увеличен с 30% от предишните 650 км.
Осеминчовият панел за арматурното табло и огледалото за обратно виждане са цифрови. Това е стандартно оборудване, подобно на мултимедийната система Toyota Premium с 12,3-инчов сензорен екран. Аудиосистемата JBL има 14 високоговорителя.
Японците твърдят, че Mirai е станал по-спортен и по-приятен за шофиране. В същото време той взима на борда петима души, докато седанът от първо поколение е четириместен. Не само характеристиките на задвижващата система и каталожните данни, но и цените се пазят в тайна. Актуалният т водороден автомобил на местния пазар струва от 7,4 милиона йени (61 500 евро). Наследникът преминава в премиум сегмента и очевидно ще струва на купувача повече. Новият автомобил обещава голямо бъдеще, въпреки че бившият Mirai за пет години намери едва близо 10 хил. клиенти по целия свят.