Органите проверяват дали промяната на софтуера ще се отрази на емисиите на CO2 и разхода
Сервизната кампания на Volkswagen в Германия се забавя , тъй като след корекцията на автомобилите с фалшивия софтуер, разходът на гориво остава по-висок от очакваното, пишат местните медии.
VW започна своята акция през януари с пикапа Amarok, чийто 2,0-литров дизелов двигател в списъка на заподозрените в измама мотори, и кото трябава да бъдат приведени в съответствие с екологичните норми. Това е първият европейски етап от отзоваването на 8,5 милиона автомобила с марки VW, Audi, Skoda и Seat с двигатели със скандалното програмно осигуряване с цел заблуждаване на тестовете за вредни емисии на NOx.
Говорител на VW заяви, че втората вълна на дизеловата сервизна капания в Германия, която обхваща около 250 000 коли от модела VW Passat, е забавена, тъй като органите проверяват дали предложената промяна на софтуера на двигателя ще се отрази на емисиите на CO2 и разхода на гориво.
Той каза, че твърдението на германските вестници, че забавянето се дължи на повишаване на разхода на гориво, след промените в софтуера на двигателя на Passat е "спекулация".
"Ние трябва да гарантираме, че шумът и особено емисиите на CO2 са абсолютно същите, както предварително обещахме", посочи говорителят пред Automotive News Europe.
Той допълни, че проверките, провеждани от германската федерална служба за автотранспорт (KBA), трябваше да приключат преди Великден, но сега става ясно , че най-вероятно това ще стане в края на следващата седмица или седмица по-късно.
Решението на KBA да смени техниците на VW с независими специалисти, като част от процеса на тестването на двигателите, също доведе да забавяне на кампанията, каза говорителят. Този ход беше направен, за да се гарантира точност в процеса на тестване, изтъкна той.
Следващият етап от сервизната кампания ще включва около 160 000 автомобила от модела Passat и 90 000 коли Audi A4, A5 и Skoda Superb, каза говорителят. Всички те са оборудвани с 2,0-литрови дизелови двигатели.
Известно е, че VW планира да сервизира около 2,5 милиона автомобила в Германия с 2,0-, 1,6- и 1,2-литрови дизелови двигатели Евро 5, които са оборудвани с манипулирания софтуер. 2,0- и 1,2-литровите мотори ще получат ъпгрейд на софтуера, което изисква около 30 минути работно време. Двигателят 1,6 налага инсталиране на допълнително устройство за регулиране на въздушния поток освен ъпгрейда на софтуера, което според VW ще отнеме по-малко от час.
Сервизната кампания по-късно ще продължи и в 27-те страни-членки на Европейския съюз, след като бъде получено одобрението на KBA, подчерта говорителят. VW предвижда да извърши 13 самостоятелни кампании през тази година, каза той.
В САЩ, където измамата с емисиите на VW беше първоначално открита, регулаторите са дали краен срок на автомобилния производител до 21 април да постигне споразумение за коригиране на около 600 000 автомобила, произведени от концерна.