Преди това производството на хечбека Audi A1 се извършваше в завода в Брюксел
В завода на Seat в испанския град Марторел започна серийното производство на второто поколение субкомпактния хечбек А1. Автомобилът е вече на конвейера заедно с моделите Seat Ibiza и Aronaа. Сглобяването на предишното поколение на А1 се извършваше в завода в Брюксел.
"През последните години в завода в испанския град Марторел работят висококвалифицирани служители. Благодарение на това на същите поточни линии се извършваше производството на кросоувъра Audi Q3, който стана много успешен. Според нас това предприятие е идеалното място за сглобяване на новия Audi A1 ", каза ПетерКеслер, член на Съвета на директорите по производството и логистиката на Audi.
Новият A1 бе представен на изложението в Париж. Автомобилът е с дължина 4,03 м и широчина 1,74 м. Audi A1 е построен върху модулното шаси на концерна Volkswagen - MQB A0. Същата архитектура използват VW Polo и Seat Ibiza. Благодарение на тази платформа са увеличени размерите на версията на модела с пет врати. Така свободното пространство за краката на пътниците на задния ред е нараснало, а обемът на багажното отделение е нараснало с 65 л - до 335 литра.
Базовата версия на новия модел е оборудвана с трицилиндров бензинов двигател с работен обем от един литър. Мощността на агрегата е 95 к.с. и 118 к.с. Освен това клиентите имат на разположение 1,5-литров турбомотор с мощност 150 к.с.. Предавателни механизми са шестстепенна механична или седемстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя.
Топ изпълнението на A1 бе оборудвано с двулитров турбодвигател с 200 к.с., работещ само с шестстепенна скоростна кутия S tronic. През 2019 г. ще се появи изцяло "гореща " модификация S1 с мотор с мощност 250 к.с. и задвижване на всички колела. За новия A1 не се предвиждат дизелови двигатели.