Нювил спечели рали Каталуня, но естонецът е шампион кръг преди края
От Танак (Toyota) се пребори за второто място на рали „Каталуня” и спечели предсрочно титлата във WRC. Проблем с хидравликата остави настоящия световен шампион Себастиан Ожие (Citroen) на осма позиция в крайното класиране.
Тиери Нювил (Hyundai) направи впечатляващо каране и спечели безапелационно предпоследния кръг в шампионата, но след като изпревари Дани Сордо (Hyundai) в последната отсечка и взе пълните бонус точки, Танак е недостижим в шампионата на пилотите преди финалния акорд в Австралия.
Успехът на Танак е впечатляващ не само заради доминацията му през целия сезон, но и поради факта, че слага точка на френското господство във WRC, продължило от 2004 г. досега. Себастиан Льоб спечели девет поредни титли със Citroen след успеха на Петер Солберг и Subaru през 2003 г., а Себастиан Ожие добави към тях четири с VW и две с M-Sport.
Предстоящото рали „Австралия” обаче вероятно ще бъде последно за Танак с екипа на Toyota, тъй като според достоверни източници естонецът вече е сложил своя подпис върху договора с Hyundai. Именно пилотите на корейския производител бяха най-големите съперници на Танак в битката за Каталуня. След макадама в петък Себастиан Льоб оглавяваше класирането, но на асфалтовите етапи в събота и неделя Нювил нямаше конкуренция и напълно логично взе третата си победа за сезона.
Дани Сордо също поддържаше отлична скорост и изглеждаше бетониран на втора позиция. Танак обаче не мигна във финалния пауърстейдж и въпреки че не се налагаше, записа най-добро време, което го изстреля пред Сордо в крайното класиране, макар и само с четири десети преднина.
Льоб също не се справи с атаката на Танак. В събота и неделя темпото на деветкратния световен шампион не бе толкова впечатляващо, колкото на макадама в петък, което го смъкна на четвърта позиция. Въпреки това Hyundai нанесе сериозен удар върху Toyota в шампионата на производителите, пласирайки тримата си състезатели в топ четири.
За проблемите на Toyota активно съдейства Крис Мийк, който катастрофира в осмия етап и остави Танак и Яри-Мати Латвала да се справят сами с бруталната атака на Hyundai. И докато естонецът си проби път до второто място, то Латвала се пребори единствено за петото, след като така и не намери верния ритъм от старта до финала.
Елфин Еванс изведе M-Sport до шестата позиция, а съотборникът му Теему Сунинен запази седмото място, въпреки че за кратко напусна пътя във финалния пауърстейдж. Челната десетка допълниха Ожие, победителят във WRC 2 Pro Мадс Йостберг (Citroen C3 R5) и първенецът при частниците във WRC 2 Ерик Камили (Citroen C3 R5). Вторият заводски пилот на Citroen Есапека Лапи отпадна още в петък заради повреда в двигателя. Пълните резултати може да видите тук.
Финалният кръг от WRC е рали „Австралия”, което стартира на 14 ноември.