Ив Бонфон, който стана първият ръководител на самостоятелния бранд през юни миналата година, споделя вижданията си за бъдещето
Концернът PSA/Peugeot-Citroen обособи малката престижна марка като самостоятелен бранд, но шефът на компанията Ив Бонфон има много по-амбициозни намерения. След реализираните 118 472 автомобила през 2014 г., Бонфон се надява продажбите на марката в крайна сметка да представляват 10 % - 15% от годишните обеми на PSA, което е с 4% повече в сравнение с миналата година. Ив Бонфон, който стана първият шеф на самостоятелния DS през юни миналата година, споделя вижданията си за бъдещето на бранда пред журналисти от Automotive News Europe.
Какви са вашите целеви продажби на DS?
Ние не коментираме количествени показатели, защото не искам те да бъдат превърнати в целеви продажби. Както се казва, когато погледнете внимателно индустрията, ще установите, че пазарът на луксозни автомобили държи пазарен дял от 10 до 15% от общите продажби в цял свят. Така че не са налудничави намеренията в средносрочен план продажбите на DS да бъдат между 10 и 15% от общия обем на продажбите на PSA. Това отговаря приблизително на дела на продажбите на Audi в рамките на Volkswagen Group [на Audi се падат около 17% от продажбите на VW Group през миналата година].
С какви мерни единици ще оценявате успеха на DS?
Това, което ще използвам в развитието на марката, е опитът на клиентите. Няма да правя компромис с вкусовете. Продуктите, дилърската мрежа и опитът на клиентите ще определят скоростта, с която се развиваме. Няма да преследваме предварително фиксирани обеми, защото знам, че това може да убие марката.
Как DS ще бъде позиционирана в САЩ?
Ще имаме три различни формата за доставка на нашите DS автомобили: DS магазин, DS салон и DS търговски център. Планираме да изградим DS магазини в най-големите 200 града в целия свят. Ние работим с нашите дилърски партньори, които ще определят къде трябва да имаме DS магазин, DS салон и DS търговски център.
Колко от тези 200 DS магазини ще бъдат в САЩ?
В рамките на тези 200 шоурумове 30 от тях ще бъдат разположени в градове от Северна Америка. Би било някак си несериозно да изградиш глобална луксозна марка без да поставим въпроса за Северна Америка.
Китай или Франция, кой ще бъде „най-големият пазар” на марката DS?
Трябва да мине време преди Китай да изпревари Франция като най-голям пазар. Миналата година увеличихме продажбите в Китай и Югоизточна Азия почти шесткратно [до 29 978 единици] в сравнение с това, което направихме през 2013 г. Миналата година, обаче, 73 % от нашите автомобили продадохме в Европа [по-малко от 85% през 2013 г.]. Един от най-важните ми приоритети е DS да се разширява извън Европа. Поставих задачата да имаме най-малко 50% от нашите продажби да идват от страни извън Европа от 2016 г. Друг основен приоритет е да използваме съществуващата версия на DS6, за да постигнем международно развитие за марка.