Електрическият автомобил Honda e с двигател със 136 к.с. струва в Германия 33 850 евро
Изпълнителният директор на Honda Такахиро Хатиго в интервю за Automotive News потвърди, че Honda разчита на хибридите и ги нарече "начин за спазване на екологичните стандарти". Въпросът за електрическите автомобили предизвика възмущение у шефа на компанията: „Има ли клиенти, които наистина се нуждаят от тях? Не съм сигурен, защото има достатъчно проблеми с инфраструктурата и оборудването. Не вярвам, че ще има рязко увеличение на търсенето на автомобили с батерии в световен мащаб “, казва топ мениджърът.
„Различните държави имат различни правила и ние трябва да ги спазваме. Поради това е необходимо да продължим изследванията и развитието. Но не вярвам, че електрическите автомобили ще станат главна цел в близко бъдеще. Вярвам, че хибридните автомобили ще играят решаваща роля. Целта не е електрификацията като такава, а увеличаване на горивната ефективност. “
Електрическият автомобил Honda e с двигател със 136 к.с. струва в Германия 33 850 евро. По-мощната версия Advance (154 к.с.) е по-скъпа - 36 850 евро. И двете притежават скромен автономен пробег от 220 км. Такахиро Хатиго (60-годишен) пристигна в Honda като инженер на шаси и пое кормилото през 2015 г.
Съдбата на купето Honda Sports EV (на снимката вляво), показано през октомври 2017 г., все още не е решена. Вярно е, през лятото моделът изплува в патентни рисунки.
Honda подкрепя General Motors и нейната дъщерна компания GM Cruise при разработването на автономното управление, а Такахиро Хатиго говори за проекта без ентусиазъм: „Имаме малка инвестиция в Cruise. Не сме много активни и не сме агресивни в управлението на бизнеса на Cruise. Няма обмен на персонал, има разделение на труда между двете страни. Cruise е отговорен за ходовата част, силовото оборудване и компонентите на кормилното управление. Honda пое вътрешния и външния дизайн, както и инженеринга. В крайна сметка се надявам да успеем да се поучим от това начинание. "
За самата Honda проблемът с автопилота е решен: „Ние сме фокусирани върху комплекса за сигурност Honda Sensing и ще подобрим всеки от неговите елементи, докато се движим напред. Вместо да търсим настройка, която изисква скъпи радари или лидари, искаме да поддържаме тези функции на разположение в допустим ценови диапазон. Когато става въпрос за трето ниво на автономност, е необходима скъпа система за помощ на водача (ADAS). Ще внимаваме в опита да определим кой модел ще бъде оптимален за това. " Вероятно изборът ще падне върху Civic или Accord.