Стефано Доменикали управлява Lambo от 2016 г., а преди това е работил в Audi и Ferrari
Проектът на четвъртия модел на Lamborghini, който ще допълни Huracan, Aventador и Urus, "е в режим на готовност." Дизайнът на автомобила, обозначен като 2 + 2 GT, е „почти готов“, но няма яснота с платформата и силовите агрегати. Те ще бъдат избрани от асортимента на VW Group по-близо с представянето (планирано между 2025 и 2027 г.) и не е изключена чисто електрическа инсталация. „Търсенето на Urus няма да нараства завинаги, така че се нуждаем от четвърти модел, който ще увеличи годишните ни продажби до 10 000 единици“, каза босът на Lambo Стефано Доменикали в интервю за авторитетното издание Automotive News. В същото време той сподели и друга интересна информация.
Стефано Доменикали управлява Lambo от пролетта на 2016 г., а преди това е работил в Audi и Ferrari. През новата година 54-годишният италианец освен всичко друго ще отговори на въпроса: дали неговата марка ще участва в надпреварата на хиперавтомобилите Le Mans.
Доменикали призна, че кросоувърът, базиран на концепта Urus ST-X (на снимката) през 2020 г., ще бъде пуснат на състезателната писта, която ще се състои от 20% офроуд участъци. През 2021 г. ще бъде организирано „дължимото първенство“. Състезанията са необходими, защото според Стефано през 2019 г. серията Super Trofeo събра над 60 автомобила Huracan в Европа, Америка и Азия на цена от над 245 000 евро.
В края на 2019 г. Lamborghini ще продаде приблизително 8200 автомобила и поставя нов рекорд, тъй като през 2018 г. успя да реализира 5750 бройки. Сега кросоувърът Urus представлява 55% от търсенето: клиентите грабнаха целия годишен обем от 4500 бройки. Повечето купувачи на Urus са на възраст от 45 до 55 години (суперавтомоблите се купуват от по-млади хора - от 30 до 45), около 70% са преминали от други марки. За предплатения Urus трябва да се изчака девет месеца, Huracan - шест, Aventador S - около година. Доменикали счита тези срокове за „нормални“.
На въпроса за разширяването на производството на кросоува, шефът на марката отговори: „Имаме възможност да направим това, но не в момента. Тази година продажбите в Русия ще бъдат удвоени, до 126 бройки, в Индия също ще бъдат удвоени, до 40 автомобила, в Италия - три пъти, до 200 бройки. В крайна сметка ще увеличим производството на Urus, за да намалим времето за чакане на такива пазари. Имаме клиенти в САЩ, които са готови да платят 25 000 евро отгоре, за да получат незабавно Urus. Правилното управление на инвентара е деликатен бизнес процес, особено с гама на автомобили на цена между 100 000 и 300 000 евро. “
Целият тираж на хиперавтомобила Sian (63 екземпляра) беше разпродаден за три месеца. Доменикали казва, че подразделениято Squadra Corse подготвя нов чисто пътен хиперавтомобил с атмосферен н V12 6,5 с мощност 830 к.с. Премиера - през 2020г. В допълнение, узряват две еднократни издания на Aventador, които започват с 3,5 млн. евро.
През 2020 г. Lamborghini се надява да продаде 8500 автомобила и очаква умерен, но стабилен ръст на приходите. По пътищата ще има повече автомобили на марката (8000 срещу 4000 през 2017 г.), пробегът им ще бъде увеличен (кросувърти Urus пътуват 15 000 км годишно, Huracan - 6500, Aventador - 4000 км), ще са необходими резервни части (това е допълнителен източник на приходи).
„В нашите планове има хибриден Urus с V8 двигател, който ще стане най-мощният Urus. Въпреки това, ние все още работим върху ефективността, тъй като това се влияе от допълнителното тегло на батерията, електродвигателя и силовата електроника “, каза Доменикали, не споменавайки времето на пускането на хибрида. Стефано се обърна към надзорния съвет на VW Group по въпроса за IPO на марката: „Този интерес към Lamborghini означава, че нашият екип е свършил добра работа.“