През миналата година бе поставено началото на техническото сътрудничество между Aston Martin и Mercedes-Benz, при което концернът Daimler получи петпроцентов пакет акции в британската фирма.
Днес председателят на съвета Daimler AG и шеф на Mercedes-Benz Cars Дитер Цече се опитва ту да развенчае постоянно пусканите слухове, а от друга страна пък намеква, че е възможно пълно изкупуване на британската фирма. И шефът на Меrcedes въобще не изключва подобна възможност.
Той коментира ситуацията така: „Това е фантастичен бранд и ние сме готови да подкрепим неговото бъдещо развитие”.
Някои детайли от кооперирането ни ще станат известни до дни.
Известно е, че подразделението AMG започва да доставя на британската компания мотори V8, като на тях няма да има знак AMG. Цече споделя: „Напълно ни е достатъчно, че клиентите ще знаят произхода на тези агрегати”. Двигателите ще се появят първоначално в новото поколение на купето Vantage. Официалните данни за работния обем и особеностите на конктрукцията още няма. Предполага се, че става дума за битурбомотора V8 4.0 от AMG GT. Не е ясно само как Mercedes ще се примири с факта, че фактически ще помага на своя конкурент.
Във всеки случай турбо „осмаците” на Mercedes ще допринесат за разширяване на спектъра от модификации на Aston. Знае се, че още известно време британците ще получават „атмосферните” V12 и V8 от Ford. А по-късно марката от Острова ще се окаже пред нелек избор. Става дума за V8 или V12 агрегати, а Mercedes има в наличие само турбо двигатели. Последният „атмосферен” V12 от AMG бе монтиран във финалната серия Pagani Zonda Revolucion. За Aston преходът към турбо пълнене е рязка смяна на курса, припомнят запознати.
Ако компанията Aston Martin бъде погълната от немците, няма да се мине без пресичане на моделните гами. Има и друг по-интересен аспект на сближаванетона двете компании.
Дитер Цече заяви, че Mercedes е готов да споделя с Aston платформи.
Неопределеността обаче дава простор на фантазиите на тема бъдещите купета Aston Martin. Добре информирани източници твърдят, че първите примери за взаимодействието между двете компании няма да се окажат при купето, а при всъдехода -Aston Martin Lagonda.
В такъв случай Merceds и Aston ще се противопоставят на високопроходимия Bentley и неговия съперник с емблема Rolls-Roys (има такива предложения от Volkswagen и BMW). Трябва да припомним, че луксозният бранд Maybach бе ликвидиран през 2012 г. и името ще се използва само като обозначение на луксозната версия на S-класата.
Марката Aston Martin е изцяло подходяща да изиграе ролята премиум производител в концерна Daimler, твърдят запознати.