Бернхард Майер намекна, че компанията е заинтересована да прави по-малки автомобили
Шефът на Skoda Бернхард Майер коментира изявленията на шефовете на Volkswagen Group, които искат чешката марка да стане бюджетна в бъдеще, но намекна, че компанията е заинтересована да търси разработки на базови модели.
Skoda трябва да се превърне в бюджетна марка, както смята Херберт Дис, като част от поредица стъпки за увеличаване на диференциацията между марките в състава на концерна. Тези планове биха могли да включват и преобразуването на Seat в премиум бранд Cupra.
На срещата на върха Smart Mobility Summit в Израел Бернхард Майер направи обръщение с ключови бележки. Той каза: „Имаме ясна стратегия за марката, която беше направена преди три години, и това все още е правилно.
"Skoda има ясна картина на марката, вероятно една от най-ясните на пазара. Ние отстояваме стойност за пари, надеждност, простор, повече автомобил за парите. Винаги позиционираме автомобилите си в самия край на съответните сегменти. така че можете да получите, да речем, автомобил от A клас с ниво на изпълнение A-plus, и всичко това вече е комбинирано с нашия много интересен, ориентиран към бъдещето с дизайнерски език с кристали, вкоренен в Чешката република.
Всичко това заедно означава интелигентно решение, което ни помогна да намерим клиенти. Това е стойностен пакет, който много от нашите клиенти оценяват и ние ще продължим така. “
Въпреки това, Бернхард Майер предполага, че Skoda може да разгледа новите базови модели, но само ако може да намери повече производствен капацитет. Понастоящем компанията не е в състояние да задоволи търсенето на своята гама, особено успешното си SUV трио.
„Това, с което се сблъскваме, особено в Европа, е, че търсенето на нашите автомобили все още е по-високо от предлагането“, добавя Майер. „Търсим нови производствени мощности, но няма място за подобряване на сегашните ни съоръжения, така че се нуждаем от нов капацитет, за да задоволим нашето търсене. След като имаме повече капацитет, ще можем да се справим и с повече от базовите сегменти, което ще се радваме да направим. “
Майер не уточнява какъв модел може да доведе до това. Skoda има водеща роля на Volkswagen Group в Индия и други развиващи се страни, където малките модели от A сегмента остават популярни. В Европа най-малкият й автомобил е наскоро лансираният електрически Citigo-e iV.
Volkswagen Group също разработва нов електрически модел за входно ниво върху платформата MEB, който има за цел да представи преди 2023 г. Разработването на този модел се ръководи от Seat, но също така ще доведе до версии на Volkswagen и Skoda.