Сега моделът се предлага с единствена батерия (100 кВтч) и само двойно предаване
След появата на електрическия автомобил Tesla Model S през 2012 г., настъпиха много технически актуализации, включително тези, свързани с капацитета на батерията и енергийната ефективност. След като бе усъвършенствана миналата пролет, версията Long Range получи официални параметри според EPA от 600 км (373 мили) или 610 км (WLTP). Онзи ден, шефът на Tesla - Илън Мъск, каза, че действителният пробег според EPA е „някъде над 380 мили”, и добави: „Бързо се приближаваме към 400 мили (644 км) автономен обхват за Model S”. Намекът е интересен във връзка с обновяването, което очаква S тази година.
Сега Tesla S се предлага с единствена батерия (100 кВт ч) и само задвижване на всички колела (по един мотор на предния и задния мост), само мощността и динамиката са различни. В каталога има две версии - Performance и Long Range с ускоряване до 60 мили/ чс за 2,4 сек и 3,7 сек. Цената в САЩ е съответно 79 990 и 99 990 долара.
До края на 2020 г. трябва да се състои премиерата на S Plaid с три мотора. На едно от изображенията с „умерен” аеродинамичен пакет и гуми Goodyear Eagle F1 Supersport RS, немският пилот Томас Муц измина обиколката на Нюрбургринга за 7:13 (времето не е официално регистрирано), като изпревари Porsche Taycan с 29 сек. Тестовият автомобил с антикрило в стила на GT3 бе тестван за други цели, а не за рекорди.
На Model S и Model X трябва да се появят мултимедийна система с хоризонтално ориентиран дисплей (като Model 3 и Y) вместо актуалната вертикална, промени на седалките, окачването, порта за зареждане, индуктивното зареждане за смартфони (стандарт Qi).
Благодарение на изтичане на вътрешна информация стана известно, че за Model S и Model X са подготвени нови видове батерии. Преходът от формата с 18 650 клетки (диаметър 18 мм, дължина 65 мм) към 2170 (съответно 21 и 70), както при Model 3 и Model Y, S и X няма да се случи. Мъск обясни, че компанията е много доволна от специфичния капацитет на 18650 „цилиндъра“ и напредъка в тяхната химия през последните години. Възможни са допълнителни подобрения в състава.
Като става дума за батерии: миналия март за Tesla Model Y компанията обяви пробег от 370 км (версия Standard Range RWD), 450 км (Performance и All-Wheel Drive) и 483 км (Long Range RWD). В момента в каталога са посочени само две модификации (Performance и Long Range AWD), като и за двете пробегът е посочен като 507 км (315 мили) според стандарта EPA.
Започналата наскоро работа на Tesla и партньори върху клетки от типа NMC (катод с никел, манган и кобалт) показва постоянно желание за усъвършенстване на батериите. Въпреки това, дори без химия NMC, стандартните батерии на моделите S и X могат да бъдат увеличени като капацитет. Всъщност, ако по-малкият електромобил Model 3 през 2020 г., по неофициални данни, може да получи батерия с капацитет 100 кВтч вместо сегашните 80,5, тогава по-големите и по-скъпи Model S и Model X очевидно трябва да отидат по-далеч.