Дизелово гориво ще има значителна роля за понижаване на емисиите на CO2 до 2020 г.
Шефът на Volvo Хакан Самюелсън изрази съмнение относно дългосрочното бъдеще на дизелови двигатели.
"Европа има законодателство, което допуска по-високи нива на NOx на дизеловите двигатели, но това не може да се каже, че е безопасно и сега са прекалено високи ", каза Савюелсън по време на автомобилното изложение в Женева. "Трябва да направим дизеловия двигател със същите емисии на NOx като на бензиновия агрегат двигател, и когато това бъде направено, то ще струва много скъпо, поради което в дългосрочен план е нещо негативно."
Самюелсън признава, че дизеловото гориво ще има решаваща роля в краткосрочен план, за да се справи с изискването за 95 г/км CO2, така че дизеловото гориво до 2020 г. ще продължи да играе много важна роля. След това хибридните модели и всички електрически автомобили ще се продават на по-благоприятни цени, и когато изискването за вредните емисии слезе под 95г/ км, Самюелсън е съм съвсем сигурен, че дизеловият двигател няма да може да покрие подобен норматив.
Вместо това той вижда бъдещето във все по-голяма електрификация. "Ше представим нашия първи изцяло електрически автомобил през 2019 г.", подчерта той, "и до 2025 г. ще мога да предлога напълно електрическа моделна гама ".
Самюелсън отказа обаче да разкрие кой модел на марката ще бъде първият електрифициран автомобил и каква ще бъдат неговите динамични характеристики.
пламен жеков
не само на дсизела ами и всичко що изгаря ценния кислород и замърсява въздуха трябва да се махне!