Ако безопасността не бъде гарантирана, няма да има автономни автомобили
Президентът на Volvo Cars Ли Шуфу казва, че автономната технология за шофиране трябва да се развива благоразумно като преоцени резултата от смъртоносната катастрофа в Съединените щати този месец, която разпали дебата за безопасността.
Ли, шефът на собственика на Volvo - Zhejiang Geely Holding, заяви, че е важно автомобилните производители и правителствата да се замислят за регулациите и какви стандарти са необходими, за да предпазят хората.
"Един инцидент може да убие цялата индустрия ... Така че трябва да се движим с повишено внимание", посочи Ли, който миналия месец придоби дял от 9 млрд. долара в Daimler, каза в сряда за спонсорирано от Volvo събитие на свързани и автоматизирани автомобили.
Той подчерта, че един-единствен инцидент може да забави развитието с една година.
"Инцидентът ни напомня, че без значение колко бързо се развиваме, безопасността е приоритет № 1", каза той. "Ако безопасността не може да бъде гарантирана, няма да бъдат позволени автономни автомобили".
Коментарите на световната индустрия не закъсняха след фаталния инцидент в Темпе, Аризона с r дизелов автомобил Volvo XC90, който се управлява автономно. Това е първият смъртен случай, причинен от автомобил, работещ в автономен режим.
Uber веднага спря североамериканските тестове на автономните си автомобили след фаталния сблъсък на 18 март. Нейният партньор, производител на чипове Nvidia, каза тази седмица, че също така е спрял тестовете за самоуправляващи се автомобили по целия свят.
Инцидентът засили натиска върху индустрията, за да покаже, че нейният софтуер и сензорите не са достатъчно безопасни.
Главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон заяви, че инцидентите са нещастни и индустрията трябва да се движи внимателно, но не бива на технологиите да се приписва цялата вина, а човешката грешка също е голям фактор при много сблъсъци.
"Технологията все още е най-обещаващият отговор за намаляване на произшествията", каза той на събитие в Пекин.
В Китай официалната подкрепа за безжична технология остава силна. Правителството даде съгласието си на интернет-базираната компания Baidu да тества самоуправляващи се автомобили по улиците на градовете само дни след фаталната катастрофа в Съединените щати.
Baidu, който има собствен проект, наречен Apollo, е водещ производител на технологии без водач, а правителството е готово да се справи с глобалните си конкуренти като Tesla и Waymo, които са самоуправляващите се оръжия на Google.