Марката произвежда около 400 кросоувъра дневно в американския си завод в Чатануга
Главният изпълнителен директор на Volkswagen заяви, че компанията очаква да увеличи рязко продажбите на кросоувъри до 2020 г. благодарение на новите електромобили, които ще се появят след скандала, свързан с дизеловите емисии.
Херберт Дийс, който оглавява най-масовата марка в света - Volkswagen, обяви, че производителят очаква продажбите на SUV-модели да достигнат 40% от общите продажби в световен мащаб, които днес са по-малко от 15% .
Volkswagen произвежда около 400 кросоувъра дневно в завода си в Чатануга или около 100 000 годишно, но в крайна сметка може да сглобява 800 автомобила на ден, каза директорът на завода Антонио Пинто.
Volkswagen пренасочва вниманието си в САЩ от маркетинга на компактни автомобили и средни седани към популяризиране на големи всъдеходи, като Atlas.
"Кросоувърите ще завладеят бизнеса ни в световен мащаб, защото SUV-моделите стават много важни в световен мащаб", подчерта Дийс.
Той каза, че заводът в Чатануга има възможност да се разширява, което предполага, че компанията в крайна сметка може да добави производството на електрически автомобили в Тенеси.
Марката VW в Съединените щати в момента има само 1,9% пазарен дял, а Дийс би искал в крайна сметка да достигне 5% или повече. „За две години не можем да спечелим Америка, каза той. - Това е 10-годишен план”.
Продажбите на марката VW в САЩ нараснаха с около 6% през юли 2017 до 188 000 автомобила.
През 2009 г. VW обеща да продава три пъти повече автомобили в САЩ до 2018 или до 800 000 коли годишно, но се отказа от тази цел след спирането на продажбите и скандала с измамите с дизелови емисии.
Като част от сетълмента за емисиите на дизеловите двигатели, Volkswagen се съгласи да добави в Калифорния най-малко три нови електрически автомобила, включително и кросоувър до 2020 г. и трябва да продава средно 5000 електрически превозни средства годишно през 2025 г.
Диес каза, че VW планира изцяло нова електронна архитектура за електрическите си автомобили, които ще могат да се модернизират, да се свързват с мобилната мрежа и ще се конкурират с лидера на пазара на електрически автомобили Tesla Inc.
Що се отнася до дизеловия скандал, Диес каза: "Ние се възстановяваме". През март Volkswagen се призна за виновен за измами на тестове за емисии и се съгласи да плати близо 25 милиарда долара за удовлетворяване на искове на собственици на автомобили в САЩ, регулаторите на околната среда, щатите и дилърите, както и се ангажира да изкупи обратно около 500 000 замърсяващи превозни средства в Америка.