Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Shelby GT500 на Classic Recreations: Черен като въглен

31.05.2020 12:32

Легендарният Mustang скоро ще се предлага с каросерия от карбон

Американската фирма Classic Recreations от години изработва модернизирани версии на легендарния Shelby GT500CR. Скоро обаче прочутото купе ще се появи за първи път с корпус от свръхлек композитен материал. 

Вече десет години фирмата Classic Recreations от САЩ предлага ново издание на Shelby GT500 от моделната 1967 и 1968 година. Всъщност хората от Юкон, Оклахома, използват оригинални каросерии, които реставрират с много любов и работа над детайлите, за да ги превърнат в restomod купета с извънредно мощни V8 мотори (Restomod е термин, използван главно в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на restomod е телевизионната звезда Джей Лено.) Сега Classic Recreations прави още една крачка и ще снабди легендарния американски спортен автомобил с каросерия от карбон.

Ноу-хау за карбона от Speedkore

За да осъществят замисъла си, реставраторите от Оклахома са потърсили съдействието на известна специализирана фирма – Speedkore Performance Group, която неотдавна привлече вниманието на публиката със зрелищни преработки на модели на Dodge. Но карбоновите фетишисти от едно градче близо до Милуоки ни най-малко не са фиксирани върху една марка – те вече са се погрижили и за различни поколения на Ford Mustang. А сега заедно с Classic Recreations са се заели с възраждането на може би най-прочутия Shelby вариант от историята на Mustang. 

На базата на извършено от Speedkore сканиране на каросерията се прави дигитален 3D модел, според който се оформят частите от въглеродни влакна и после се изпичат в автоклавите на фирмата. След това стоманен скелет на Shelby Mustang бива облицован с карбоновите части. Според Classic Recreations изградената по този начин каросерия е не само по-лека и по здрава от стоманения си аналог, но и притежава „качество на хиперкар”.

Двигатели с до 913 к.с.

В техническо отношение и вариантите от въглеродни влакна са истински Shelby GT500CR – но все пак от Classic Recreations. Изборът включва няколко двигателя: Единият е познатият от актуалния Mustang и предлаган от Ford за допълнителен монтаж петлитров V8, чиято мощност е увеличена на 497 к.с. Звездата сред предлаганите мотори е чудовищен седемлитров V8 с компресор Procharger и охладител на сгъстения въздух. Мощността му достига 913 к.с. 

С това, естествено, техническите нововъведения далеч не се изчерпват. Всеки Shelby GT500CR на Classic Recreations разполага без доплащане с механична петстепенна трансмисия на Tremec и изпускателна уредба от неръждаема стомана тип X-Pipe на MagnaFlow. Оригиналната кормилна уредба на Shelby американската фирма заменя с аналог, притежаващ зъбна рейка и сервоусилвател. Преработката включва ходова част с винтово окачване и свръхголеми стабилизатори. Зад обутите с високоскоростни гуми Michelin ковани джанти на American Racing работи спирачна система на фирмата Wilwood. Срещу допълнително заплащане може да бъде добавена още техническа и визуална екипировка. 

Като стана дума за плащане: Със стоманена каросерия Shelby GT500CR с 913 к.с. струва най-малко 284 900 долара, което в момента е към 260 000 евро. С карбоновата мантия цената се увеличава с 60 000 евро; така restomod красавецът струва поне 315 000 евро. 

Заключение

Дори играчите в толкова популярния напоследък restomod бизнес трябва непрекъснато да се усъвършенстват. Затова идеята на Classic Recreations да предлагат Shelby GT500CR и с карбонова каросерия е просто следващата крачка. Автомобилът сигурно ще бъде истинска пушка, особено, разбира се, с невероятния 913-конен мотор – и въпреки солените цени ще се хареса на достатъчен брой заможни клиенти. 

Текст: Томас Харлоф
Снимки: Classic Recreations

Коментари
comments powered by Disqus