Екипи от Дания, Франция, Холандия и Норвегия са сред победителите в тазгодишното издание на Shell Eco-marathon. Големият брой на успешните отбори отразява нарастващото значение на събитието, което бе уважено от рекорден брой участници – 257 от 20 страни.
“Изключителните резултати на участниците са истинско доказателство за нарастващия ентусиазъм, който новото поколение инженери влагат в решаването на предизвикателствата за ефективна консумация на енергия и в постигането на устойчиво бъдеще”, коментира Матю Бейтсън, мениджър „Комуникации” на Shell за Европа.
Прототипи
Екипът La Joliverie от St. Joseph триумфира за пореден път в състезанието за прототипи в Shell Eco-marathon, след като успя да премине бариерата от 3 000 км. Френският отбор, победител в надпреварата от 2006 г., спечели с двигател с вътрешно горене, задвижван с бензин, като запази най-доброто си представяне за последния ден от състезанието. Студентите от St. Joseph отбелязаха резултат от 3039 км за литър гориво и така успяха да победят най-силните си конкуренти ESTACA Levallois-Perret, също от Франция (2701 км за литър), и екипа на Техническия университет в Тампере, Финландия (2137 км за литър).
Отборът от Политехническото училище в Нант (Франция) постигна най-добър резултат при надпреварата за прототипи, задвижвани с водородни клетки. Френският тим успя да измине 2797 км с еквивалента на един литър гориво и с много малка преднина успя да победи немските си конкуренти Hochschule Offenburg от Университета за приложни науки (2716 км с еквивалента на един литър гориво) и екипа на Техническия университет в Кемниц (2552 км с еквивалента на един литър гориво). В тазгодишното издание на Shell Eco-marathon участваха успешно и три прототипа, задвижвани от слънчева енергия, а състезанието бе спечелено от френския отбор от Lycée Louis Pasquet.
Категория „Градски концепции”
Отборът DTU Roadrunners е двукратен победител в категорията „Градски концепции” на Shell Eco-marathon. Екипът на Датския технически университет не само спечели в клас „Двигатели с вътрешно горене”, но взе и наградата за опазване на климата при автомобилите от „Градски концепции”. Той отпразнува победата си с участниците от De Haagse Hogeschool, които взеха първа награда в клас „Водородни клетки”.
Специални награди
В тазгодишното издание на европейския Shell Eco-marathon можеха да се видят технически нововъведения и подобрения в дизайна, безопасността и комуникациите. Безспорната звезда на церемонията за специални награди беше отборът на Oestfold University College Halden, Норвегия, който се състезава в категорията „Градски концепции”. Дизайнът на превозното средство на норвежкия екип наподобява стар състезателен автомобил и впечатли журито с практическата си приложимост и реалната възможност за серийно производство на модела. Отборът на Oestfold University College Halden си подели първото място за Наградата на SKF за дизайн с испанските студенти от IES Alto Nolan Barredos-Asturias и зае второто място след екипа на Proto 100 IUT GMP от Тулуза в класирането за наградата за най-екологичен дизайн.
Норвежкият отбор бе отличен също с приза на Shell за комуникации и зае почетното второ място в класирането за наградата на Autosur за сигурност, заради усилията си за спазване на изискванията за безопасност. Победител в категорията „Сигурност“ в Shell Eco-marathon е екипът на френския колеж Roger Claustres, Clermont-Ferrand. Наградата на Bosch за нововъведения бе присъдена на отбора от Politecnico Milano. Италианският тим впечатли журито с дизайна на центробежния съединител на превозното си средство.
Социалната награда бе спечелена от екипа на AFORP Drancy, Франция за организирането на разнообразни забавни образователни инициативи, сред които и вдъхновяваща Eco-marathon игра за всички участници в надпреварата.
“Shell Eco-marathon 2007 наистина успя да демонстрира реални автомобили, конструирани и представени от студентски отбори, за да покажат как да пренесем енергията, технологията и нововъведенията в бъдеще”, добави Матю Бейтсън.