Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Shell Eco-marathon 2009: Пет нови рекорда

12.05.2009 11:40

Нови пет рекорда в Shell Eco-marathon Европа 2009. Окуражаващо представяне на двата български отбора.

25-то издание на Shell Eco-marathon Европа счупи досегашните рекорди като постави пет нови най-добри постижения по време на тридневното състезание. Рекорди бяха регистрирани в категориите „Прототипи - двигатели с вътрешно горене" и в „Градски тип”, отново при двигателите с вътрешно горене. Върхови резултати имаше и за най-малко отделени вредни емисии при “Градски тип” автомобили и при използването на слънчева енергия. 

Забележителен сред всички рекордьори тази година е отборът Microjoule от френското училище St Joseph La Joliverie, чийто автомобил с двигател с вътрешно горене счупи дългогодишния рекорд от 3 410 км в категорията „Прототипи”, поставен преди пет години от отбор от същото училище.

Френският тим удължи изминатото разстояние с нови 172 км. Учениците обаче явно не бяха доволни от постижението си и го подобриха малко по-късно вечерта с нови 189 км, като по този начин постигнаха рекордно разстояние от 3 771 км само с един литър гориво. Друг френски отбор измина забележителните 665 км с един киловатчас слънчева енергия.

Петте нови рекорда на Shell Eco-marathon (сравнени с предишните рекорди):

• френският отбор Microjoule от St Joseph La Joliverie, 3 771 км/л (2005 г. - 3 410 км/л), категория „Прототипи”, двигатели с вътрешно горене;

• френският отбор ProductTeam от Lycée Louis Pasquet, 665 км/kWh (2008 г. - 570 км/kWh), слънчева енергия;

• норвежкият отбор NTNU от Norges Tekiske og Naturvitenskapelige Universitet, 1 246 км/л, най-добър сред всички типове горивни двигатели в категорията „Градски тип” (2008 г. - 848 км/л);

• отборът FL Smith Roadrunners от Технически университет - Дания, 589 км/л в категорията  „Градски тип”, двигатели с вътрешно горене (2007 г. - 306 км/л);

• норвежкият отбор NTNU от Norges Tekiske og Naturvitenskapelige Universitet, най-малко количество отделени емисии въглероден диоксид в категорията “Градски тип” – 2,6 г/км (2008 г. - 6,15 г/км);

Окуражаващо българско представяне

Двата български отбора в Shell Eco-marathon Европа 2009 се представиха окуражаващо. Те финишираха успешно, като се има предвид, че 80 автомобила от общо 200 участници не завършиха състезанието най-вече по технически причини. Отборът на Техническия университет – София за втора поредна година се състезава в категорията „Градски тип”, като зае 25-о място.

„Това е голям успех за нас, тъй като се борим с конкуренцията на „ветерани” с над 20-годишен опит в Shell Eco-marathon. Затова тази година направихме още една голяма крачка към успеха. Имахме възможност да видим  много нови технологии и решения, както и да обменим опит и идеи с другите отбори. Обогатихме знанията си и догодина ще се върнем с нов олекотен автомобил и усъвършенстван хибриден двигател”, коментира участието на отбора капитанът Желязко Картунов.

В своето първо участие в Shell Eco-marathon отборът на Техническия университет – Варна пресече финалната линия в категорията „Протипи”. Автомобилът Морски дух се движи с пропан-бутан. Само три от класираните общо 91 автомобила са използвали този тип гориво. Студентите са мотивирани да премерят сили с най-добрите отбори и догодина.

„Представянето на двата ни отбора е важен етап от българското участие в Shell Eco-marathon. Предвид огромната конкуренция на участници с дългогодишен стаж в състезанието, нашите студенти се представиха много добре. Надявам се да запазят състезателния дух и амбицията си, за да подобрят автомобилите си и следващата година да се представят още по-успешно. Също така се надявам в изданието на Shell Eco-marathon Европа 2010 България да бъде представена и от други технически университети”, коментира българското участие Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.

Коментари
comments powered by Disqus