Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Shell Eco-marathon Европа 2008: Годината на рекордите

27.05.2008 13:05

Двигатели с водородна клетка взеха първите места в състезанието за икономия на гориво.

В състезанието Shell Eco-marathon 2008 бяха постигнати отлични резултати въпреки временните превалявания. Първи рекордьор стана отборът на De Haagse Hogeschool - Холандия. Той записа резултат от 848 км/л със своя автомобил с водородна горивна клетка в категорията „Градски тип” и така подобри предишния рекорд от 810 км/л. Рекордът от 2007 г. за най-малко отделени емисии въглероден диоксид също е подобрен. Отборът на Lulea University of Technology постигна 6.15 грама емисии въглероден диоксид за един километър със своя автомобил от градски тип. Тазгодишният победител при прототипите – Lyceé La Joliverie, подобри собствения си рекорд от миналата година, като отчете резултат от 3,383 км/л.

Shell Eco-marathon Европа се утвърди като международно събитие. Тази година за първи път участваха отбори от България, Унгария, Норвегия и Сингапур. Както винаги студентите заредиха надпреварата с ентусиазма си и превърнаха състезанието за  еко технологии в уникално събитие.

„Състезанието Shell Eco-marathon Европа 2008 отново демонстрира как реални превозни средства, проектирани и конструирани от студенти, могат да предложат едно по-чисто и съобразено с околната среда бъдеще. В допълнение към образователния аспект на състезанието, Shell Eco-marathon Европа показва също и как подобряването на икономията на гориво и намаляването на емисиите въглероден диоксид могат да бъдат приятно занимание за хилядите участващи студенти”, коментира Марк Сингър, ръководител на глобалния Shell Eco-marathon.

Първият български отбор в Shell Eco-marathon

Първият български тим в Shell Eco-marathon стартира заедно с 53 отбора в категорията „Градски тип” и направи 11 от общо 14 обиколки. Технически проблеми попречиха на студентите да завършат състезанието.

„Въпреки проблемите на пистата, мога да кажа, че Shell Eco-marathon е едно от най-хубавите преживявания в живота ни. Докоснахме се до върхови технологии и постижения в областта на автомобилизма и устойчивата мобилност. Станахме част от една зелена идея. Създадохме контакти с други университети и обменихме опит. Убедени сме, че българското участие в състезанието трябва да продължи догодина и сме решени да преодолеем всички трудности, свързани с подготовката и участието в състезанието – от намирането на спонсори през събирането на всички части до съчетаването на изпитите в университета с работата върху автомобила. Сега вече знаем как да подобрим нашия автомобил и добихме спортния хъс, който ще ни помогне да финишираме успешно на следващото състезание”, каза капитанът на отбора Желязко Картунов.

Въпреки че тази година първите три места в Shell Eco-marathon спечелиха автомобили, задвижвани с водородни горивни клетки, българските студенти ще продължат да усъвършенстват последователния хибрид. „Това е бъдещето на автоиндустрията. Надявам се да го докажем догодина на пистата Eurospeedway в Лаузитц, Германия”, заяви Желязко Картунов.

Коментари
comments powered by Disqus