Шест скоростни отсечки – шест победи за Себастиен Льоб. Това е равносметката от втория ден на рали “Португалия”.
Съботната сутрин посрещна пилотите със свежестта на падналия през нощта дъжд. Променените характеристики на трасето изискваха и корекция на стратегиите по отношение на избора на гуми. Себастиен Льоб се спря на мекия вариант на BFGoodrich, докато Маркус Грьонхолм заложи на по-твърдата каучукова смес. Изборът на световния шампион се оказа значително по-удачен и след финала на сутрешната сесия Себ вече имаше аванс от 15 секунди спрямо финландеца. “Трасето на първата скоростна отсечка бе достатъчно мокро, което ме караше да се чувствам уверен по отношение на избора на гуми. Изненадан съм обаче от времената, които постигнах на следващите два етапа, тъй като те вече бяха изсъхнали и по мое мнение по-твърдата опция беше по-удачна.”
Втората половина на съботния ден отново противопостави обичайните заподозрени в битката за първото място – Льоб и Грьонхолм. За разлика от сутрешната сесия Себ избра по-твърдия вариант на BFGoodrich, a Маркус заложи на медиум/софт. В рамките само на един ден финландецът допусна втора грешка, тъй като меката каучукова смес се оказа неподходяща за условията на трасето и по време на последните две скоростни отсечки пилотът на BP-Ford изпитваше невероятни затруднения заради износените гуми на неговия Focus RS WRC 06. Льоб нямаше конкуренция и след шест последователни етапни победи приключи втория ден на рали “Португалия” с аванс от 40,5 секунди спрямо Маркус Грьонхолм, което на практика му гарантира трета победа за сезона. Естествено, възможни са и изненади, но вероятно в неделя Себ ще намали темпото и без да поема излишни рискове, ще задържи комфортната преднина в оставащите до финала пет състезателни отсечки.
Битката за първото място бе значително по-динамична от спора за третата позиция, който се разрази между Хирвонен и Солберг. Младият финландец, който спечели рали “Норвегия” пред погледа на своя домакин Петер, отново доказа, че не се притеснява от разликата в годините и увеличи аванса си от 7,5 на 13 секунди. Преднината на Мико обаче е твърде крехка, за да провокира преждевременна радост. Пилотът на Subaru със сигурност ще атакува подиума, който е напълно постижим благодарение на качествата на новата Impreza WRC2007.
Съботният ден от надпреварата и по-специално десетият етап “Алмодовар 1” се оказаха пагубни за Манфред Щол и Крис Аткинсън. Австриецът се завъртя и удари своя автомобил, но все пак се добра до финала на скоростната отсечка. Повредите в изпускателната система обаче станаха причина за прегряване на двигателя на Citroen Xsara WRC и сериозно закъснение, което по всяка вероятност ще сложи край на надеждите на пилота на OMV Kronos за място в зоната на точките. Аналогична е ситуацията и при Крис, който в началото на “Алмодовар 1” излетя от пътя и не завърши скоростния етап.
Благодарение на проблемите на Щол и Аткинсън място в зоната на точките намериха Хенинг Солберг и Даниел Карлсон. Пилотът на Stobart M-Sport е седми, което е оптимално постижение с оглед на двете минути аванс на шестия Яри-Мати Латвала. За да спечели двете точки обаче, по-големият брат от фамилията Солберг ще трябва да удържи атаките на своя съперник от OMV Kronos, който изостава само с 6,6 секунди.
Рали "Португалия" - ден втори
1. С. Льоб Citroën C4 WRC 3:00:25.5
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 3:01:06.0 (+40.5)
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 3:02:22.8 (+1:57.3)
4. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 3:02:35.8 (+2:10.3)
5. Д. Сордо Citroën C4 WRC 3:04:24.9 (+3:59.4)
6. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 3:05:15.7 (+4:50.2)
7. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 3:07:14.5 (+6:49.0)
8. Д. Карлсон Citroën Xsara WRC 3:07:21.1 (+6:55.6)