Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Шестица за Себастиен Ожие

18.11.2018 05:52
Шестица за Себастиен Ожие

Латвала спечели рали „Австралия”, а Ожие – шестата си титла във WRC

Трима пилоти имаха шанс за шампионското отличие преди финалния кръг от Световния рали шампионат – лидерът Себастиен Ожие, за когото това бе последен старт с M-Sport Ford, Тиери Нювил (Hyundai), който бе начело в класирането през по голяма част от втората половина на сезона, и аутсайдерът От Танак (Toyota). За последно WRC стана свидетел на подобен екшън през шампионската за Петер Солберг и Subaru 2003 година. На финала обаче традицията бе спазена – за 15-и пореден път Себастиан стана шампион. След деветте титли на Льоб Ожие вече убедително преследва рекорда на своя сънародник с шест отличия.

Пилотът на M-Sport бе единственият претендент за титлата, който не допусна грешка в Австралия и напълно заслужено се поздрави с отличието на финала. Първи се пропука Тиери Нювил, който още в петък спука гума и удари един от шиканите в шестата отсечка. Това остави белгиеца едва десети след първия ден, като ситуацията не се подобри съществено в събота, тъй като той трябваше да отваря отсечките и осмото място бе максимумът вечерта.

Всички надежди за Нювил приключиха в 22-ия етап в неделя, когато той напусна официално надпреварата след катастрофа. Сходна бе и съдбата на От Танак, който в неделя сутрин даде първото място на Яри-Мати Латвала след едно завъртане. При евентуални проблеми за Ожие обаче Toyota можеше лесно да размени позициите на двамата си пилоти и да подари титлата на естонеца. За съжаление хлъзгавият предпоследен етап се оказа фатален за Танак, който отпадна заради повреда в трансмисията, резултат от контакт по-рано в етапа.

За разлика от Нювил и Танак Ожие направи перфектно от стратегическа гледна точка състезание и стигна пети до финала, което подпечата шестата му шампионска титла. За французина това бе последно състезание с M-Sport, тъй като догодина той се завръща в заводския екип на Citroen.

Зад Латвала, който спечели първата си победа след рали „Швеция 2017” и осигури шампионската титла на Toyota при производителите, остана Хейдън Падън (Hyundai), а Мадс Йостберг (Citroen) допълни челната тройка. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus