Искрен Маринов (Mitsubishi Lancer Evo 9) спечели шампионското шоу, с което приключи и сезон 2009 в българския мотоспорт. Близо 8000 лева бяха събрани за изграждането на първия център за консултации на деца с дислексия в София.
Най-добрите български пилоти, които за втора поредна година приеха поканата на организатора Димитър Илиев, сътвориха наистина шампионско шоу на летище „Крайници“ край Сапарева баня. Квалификациите за надпреварата стартираха в 11 часа, а състезателите не спряха да въртят обиколки на импровизираната писта до 16 часа, когато бе и официалният финал.
И въпреки че шоуто и благотворителността бяха основният акцент днес, съвсем не липсваха оспорвани двубои, завъртания, технически проблеми за немалка част от състезателите, включително за Георги Танев (Subaru Impreza WRX), Боби Борисов (Subaru Impreza WRX) и Румен Дунев (Mitsubishi Lancer Evo 9). По време на офроуд демонстрациите адреналинът явно дойде в повече на някои от участници, след като шоуто приключи с една Лада Нива, обърната по таван, за щастие без последици за баща и син в нея.
Голяма част от зрителите имаха възможност срещу заплащане да седнат на навигаторката седалка сутринта преди квалификациите и по време на обедната пауза, като събраните близо 8000 лева ще бъдат инвестирани в изграждането на център за консултации на деца с дислексия в София. За втора поредна година Димитър Илиев организира шоуто с благотворителна цел, като миналата средствата бяха предоставени на Дома за умствено изостанали деца и младежи в Горна Козница. През тази и VIVACOM се включи в инициативата и обеща, че независимо от събраната сума, благотворителният проект ще бъде реализиран.
Кулминацията на шампионското шоу бе финалът, за който се класираха шестимата най-бързи пилоти от отделните класове. За да неутрализират разликите между състезателните автомобили, организаторите използваха хендикап система, като представителят на най-ниския клас стартира от челото, а на най-високия – от дъното на колоната. Това изигра лоша шега на потеглилия от шеста позиция Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9), който даде най-добро време на квалификациите, но се завъртя във финалния кръг и остана трети.
За изненада както на самите пилоти, така и на зрителите Ангел Григоров (Renault Clio), който се състезава в аматьорския шампионат по италианско преследване, водеше колоната през по-голямата част от надпреварата, но със страхотна атака във последната пета обиколка Искрен Маринов мина пред него и спечели първото място.
С шампионското шоу на практика приключи и сезон 2009 в българския автомобилен спорт. Какво ни очаква догодина, и самите състезатели все още не могат да кажат заради все по-ограничените бюджети и липсата на интерес от страна на спонсорите. Ние от ams.bg можем единствено да им пожелаем стабилна финансова подкрепа и повече бензин в кръвта.
Пламен
Дано и за напред да се намират спонсори за провеждане на нашия Рали шампионат. Хора , които имат финансова възможност и за които не всичко са интересите .....