Програмното осигуряване е разработено дълго време в техническия център на компанията в Камарильо (Калифорния)
Компанията Volvo обяви премиерата на концепция, като я нарече "автомобил на времето ". Публичната премиерата на новия модел ще се състои на автомобилното изложение в Лос Анжелис, което ще бъде открито на 18 ноември, 2015. Компанията отбелязва, че колата не е свързана с пътуване във времето, обаче може да покаже "колко време автомобилът може да се справя без помощта на шофьора". По-скоро става дума за автомобил, оборудван с функция автопилот.
Новият модел ще бъде изграден върху платформата SPA. Същата архитектура е използвана в новия XC90. Програмното осигуряване е разработено дълго време в техническия център на компанията в Камарильо (Калифорния). Останалите технически подробности се пазят в тайна.
През февруари 2015 г. Volvo разсекрети своята нова система за автономно шофиране, наречена Drive Me. Тестовете на технологията ще започнат през 2017 г. в Гьотеборг. По пътищата на този шведски град ще тръгнат 100 коли, оборудвани с Drive Me. От пресслужбата на компанията отбелязват, че автомобилите ще пътуват по един типичен маршрут, при който са налице и двете зони - за високоскоростно кормуване и места с интензивен трафик, където често се образуват задръствания. В момента проектът вече е одобрен от шведското правителство. В неговото осъществяване ще участват Volvo Group Car, министерството на транспорта на Швеция, шведската агенция за транспорт, компанията Lindholmen Science Park и община Гьотеборг.
Drive Me включва лазерен скенер, който разпознава обекти в предната част на колата. За разчитане на пътните знаци по пътя и следене на пътното платно са монтирани специален радар и трифокусна камера. Други камери са поставени на задната броня и на радиаторната решетка. За автономното паркиране отговарят на 12 ултразвукови сензора. Освен това автомобилът ще бъде оборудван и с два радара с далечен обсег, които се инсталират на предната и задната част на автомобила, както и още четири радара, които ще сканират пространството около автомобила. Системата включва и 3D-карта с висока разделителна способност.
Компанията подчертава, че много от функциите на автомобила ще са дублирани. Така например, ще има резервна автономна спирачна система в случай, че водачът не е в състояние самостоятелно да спре автомобила.