Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Силна 2018 за Porsche: 256 255 доставени автомобила

15.03.2019 12:09

Компанията ще инвестира около 15 млрд. евро в нови продукти в периода до 2023 г.

Успех по време на трансформация: през финансовата 2018 година Porsche AG постигна нови рекорди по печалбата от дейността, приходите от продажбите, доставките и числеността на персонала. Оперативната печалба на компанията е нараснала с около 4% в сравнение със същия период на миналата година, достигайки 4,3 млрд. евро, а приходите от продажбите са се увеличили с 10% до 25,8 млрд. евро. Оперативната възвръщаемост от продажбите е 16,6%. През 2018 г. компанията достави на клиентите 256 255 автомобила, което представлява увеличение с 4% спрямо предходната година. Работната сила нарасна с около 9%, до 32 325 служители.

„През финансовата 2018 година нашата атрактивна продуктова гама ни позволи отново значително да увеличим доставките. Porsche е синоним на емоционални бензинови двигатели и високоефективни plug-in хибриди; в бъдеще тя ще бъде известна и с чистите електрически системи за задвижване”, коментира Оливер Блуме, председател на Изпълнителния съвет на Porsche AG. Porsche ще инвестира около 15 млрд. евро в нови продукти в периода до 2023 година.

Производителят на спортни автомобили систематично разширява предлагането си в областта на електромобилността: Taycan, първият изцяло електрически задвижван спортен автомобил от Porsche, ще дебютира през септември с първата си модификация Cross Turismo. Новото поколение на компактния SUV Macan ще получи и електрическо задвижване, което го прави втория серие модел на Porsche с батерии. В тази област усилията на компанията се основават на прогнозата, че до 2025 г. половината от всички продажби от моделната гама на Porsche ще бъдат с електрически модели или частично електрически задвижвани хибридни модели.

„Нашата работна сила се удвои само за седем години“, изтъква Блуме, „а електромобилността е друг двигател на работните места; създаваме 1500 нови роли за произвеждането на самия Taycan. Първият ни изцяло електрически спортен автомобил предвещава началото на нова ера - и ние сме много оптимистични, че Taycan ще успее. Като се има предвид, че вече имаме повече от 20 000 души, които сериозно се интересуват от закупуването на автомобила, ние ще адаптираме производствените си мощности нагоре.

Двуцифрен темп на растеж за Panamera, Cayenne и 911

„Постигнахме нови рекорди по приходите от продажбите и оперативната печалба през 2018 г. Увеличението на печалбата се дължи най-вече на увеличението на обема, подобрената продуктова гама и положителното развитие в другите ни бизнес области и подразделения”, коментира Луц Мешке, заместник-председател и член на Управителния съвет по финансите и ИТ в Porsche AG.

С увеличение от 38%, Panamera постигна най-голям ръст по отношение на доставките, достигайки 38 443 автомобила. Дори 911 регистрира двуцифрен ръст, въпреки промяната в модела: количеството на доставените спортни автомобили е увеличено с 10% до 35 573 автомобила. Доставките на Cayenne нараснаха с 12%, до 71 458 автомобила. Macan продължава да бъде най-успешният модел по отношение на количеството с 86 031 продадени автомобила. Китайският пазар също запази позицията си и остава най-големия за производителя през 2018 г., с ръст от 12% там, възлизащ на 80 108 единици. С увеличение от 3% до 57 202 автомобила САЩ отново заеха второто място.

„Трансформацията на автомобилната индустрия е в разгара си. Ние сме много ангажирани с цифровизацията, свързаността и новите концепции за мобилност”, коментира Оливер Блуме. С цел по-нататъшно намаляване на въглеродните емисии, Porsche насочва вниманието си и към синтетични горива, които се произвеждат от възобновяема енергия. „Виждаме значителен потенциал в областта на синтетичните горива като начин да направим използването на автомобилите с двигатели с вътрешно горене още по-екологично чисти - особено в съществуващите превозни средства”, казва Блуме.

Очаква се по-нататъшен растеж за 2019 година

„Преминаването към новия тестов цикъл на WLTP и филтрите за бензинови частици, комбинирани с елиминирането на новите модели с дизелов двигател, означава, че предстоящите месеци също ще бъдат предизвикателни”, коментира главният финансов директор Луц Мешке. Въпреки това Porsche очаква увеличени доставки през 2019 г., както и леко увеличение на приходите от продажбите. „Нашите продукти създават основата за успешна финансова година. По-специално, през 2019 г. ще представим новото поколение 911 на всички пазари по света; допълнителни моделни производни на 718 и Cayenne; и старт на Taycan “, добави Мешке. Той смята, че въпреки много високите нива на инвестиции в електрификацията, цифровата трансформация и разширяването и обновяването на определени обекти, компанията иска да гарантира, че ще продължи да изпълнява амбициозните си цели за печалба. „Чрез използването на мерки за повишаване на ефективността и отваряне на нови печеливши бизнес сфери, ние искаме да продължим да постигаме стратегическата си цел за оперативна възвръщаемост на продажбите от 15%”, подчертава Луц Мешке.

Коментари
comments powered by Disqus