Белгия, Австрия и Франция показват най-високо търсене на тази версия
Около 60% от всички нови автомобили Panamera, които се доставят в Европа, са оборудвани с хибридно задвижване. Новият хибриден модел Panamera plug-in дебютира на европейския пазар през юни 2017 г. В някои страни делът на хибридните автомобили е дори по-висок. Във Франция например цифрата е 70%, в Австрия над 80%, а в Белгия - над 90%. Що се отнася до постъпващите скандинавските страни показват много висок афинитет към електромобилността: В Норвегия 90% от всички клиенти на Panamera поръчват хибриден модел, докато във Финландия тази цифра е 85%. "Електромобилът е бъдещето", заяви Албрехт Реймолд, член на борда на директорите по производството и логистиката на Porsche AG, по време на представянето на новия хибриден модел Panamera plug-in. Той продължи: "Porsche и електрическата мобилност са перфектна комбинация "
Моделът Panamera с хибридно задвижване може да измине само на електричество до 50 километра. Флагманът Panamera Turbo S E-Hybrid представлява перфектната комбинация от изключителна производителност и максимална ефективност с четирилитров V8 двигател и електрически мотор, генериращи мощност от 680 к.с.
Следващата стъпка е Mission Е: в момента се провежда подготовка в завода в Цуфенхаузен за производството на първата спортна кола на Porsche, задвижвана само от батерии. Автомобилът ще има автономен пробег от 500 километра и ще ускорява се движи от 0 до 100 км / ч за по-малко от 3,5 секунди. Ще бъде възможно бързо зареждане на батерията до 80% само за 15 минути. "Това е най-амбициозният проект, който някога сме предприемали", казва Реймолд.
"Устойчивостта е в основата на управлението на компанията. Ресурсното осигуряване и ефективните производствени методи са големият приоритет за Porsche, както и преструктурирането в традиционния ни завод в Цуфенхаузен за производството на първия изцяло електрически Porsche ", обяснява Албрехт Реймолд. До 2019 г. ще има чисто нов бранд в завода, завод в завода. "Нашата цел е да постигнем производство на автомобили без CO2. Ние работим по график. Мission Е ще бъде на пазара до края на десетилетието. "
Porsche инвестира около един милиард евро в проекта "Mission Е", от който около 700 млн. евро ще отидат към производствените съоръжения в предприятието в Цуфенхаузен. Предвижда се изграждане на нов бояджийски цеха, специална зона за монтаж и 800-метров транспортен мост за транспортиране на боядисаните каросерии и задвижващите елементи до окончателното пространство за сглобяване. Самият автомобил ще стане по-голям, за да поеме електрическата задвижваща система. Конструкцията на каросерията ще претърпява промяна. Ще бъдат създадени общо 1200 нови работни места. Ще има и допълнителни инвестиции, свързани с разширяване на развойния център на Вайсах.
Планирането за следващите години вече е в ход. "Ние вече мислим за деривати на Mission Е", казва Албрехт Реймолд. "Освен това планираме допълнителни чисто електрически превозни средства и анализираме съответните сегменти. Работим съвместно с Audi върху съвместната архитектура на електромобилите за дългосрочно бъдеще".
Дъщерното дружество Porsche Engineering разработи и система за бързо зареждане. С напрежение от 800 волта и честота на зареждане до 320 кВтч, Porsche Turbo Charging осигурява висока ефективност и кратко време за зареждане дори при хетерогенна мрежова инфраструктура.
Освен това Porsche и Audi представляват Volkswagen Group в IONITY, съвместно предприятие с BMW Group, Daimler AG и Ford Motor Company. Целта на това начинание е да бъдат построени и пуснати в експлоатация 400 мощни бързо зареждащи станции по основните европейски магистрали до 2020 г.
Изграждането на първите станции ще започне преди края на годината. В допълнение към IONITY, дилърската мрежа на Porsche се превръща в част от национална инфраструктура за бързо зареждане, която постепенно ще бъде оборудвана с 800-волтова технология за зареждане. Разширяването на вътрешната инфраструктура за зареждане на Porsche за електрически автомобили също е в пълен ход: 66 пункта със 109 точки за зареждане ще бъдат пуснати в експлоатация като част от първоначалната фаза на изграждане на обектите на производителя на спортни автомобили.