Може да изпраща подробни данни за нараняванията на пострадалите на спешна помощ
Новата технология, разработена от Hyundai, ще изпраща конкретни подробности за нараняванията, получени от пътниците в автомобила при катастрофа на службите за спешна помощ.
Корейският производител, в партньорство с MDGo, специалист по изкуствен интелект (AI), работи за намаляване на закъсненията при реагиране на инциденти, като предоставя на диспечерите по-ясна представа какво точно е необходимо.
Системата ще използва вградени сензори за бързо събиране и анализиране на данни след катастрофа и след това ще изпраща данни на службите за спешна помощ в рамките на 7 секунди след инцидента.
Технологията се основава на програма за изкуствен интелект AI, която ще може да сравнява прогнозите, направени от медицински специалисти, чрез процес, наречен „повтарящо се подобрение“.
Преди технологията да бъде пусната на пазара, Hyundai казва, че резултатите от нейните изследвания могат да допринесат за по-безопасни и по-здрави конструкции на автомобилите.
Главният директор на Hyundai по иновациите - Йонг-Чо Шиi, каза: „Очакваме значително подобрение в спешните медицински услуги на автомобилите в краткосрочен план, докато нашата дългосрочна цел е да осигурим иновации в опита за безопасност на пътниците в автомобилите, използвайки нови технологии, които ползват физическо наблюдение в реално време. "
Безопасността на автомобилите и реакцията при инциденти играят неразделна част от текущата схема на развитие на продукта на Hyundai.
Концептът Elevate, представен на тазгодишното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас, предвижда превозно средство с четири крака за спешна помощ, което би могло да позволи на парамедиците да получат бърз достъп до трудно достъпни места на произшествията.