Предницата на автомобила съвпада с обичайния Enyaq, но задната част е прекроена
Концептът Skoda Vision iV, който предвещава серийния електрически автомобил върху платформата на Volkswagen MEB - Skoda Enyaq iV, имаше силует, подобен на купе. Но конструкторите направиха първия електрически SUV на Skoda с по-практична каросерия о. Идеята за създаване на „спътник“ с падащ покрив обаче не е изгубена. Такъв прототип наскоро попадна в обективите на фотошпионите. Дизайнът на предницата на автомобила съвпада с обичайния Enyaq, но задната част на каросерията е прекроена.
Известно е, че стандартния Enyaq iV ще се появи на пазара през 2021 г. с много модификации (с мощност от 148 до 306 к.с. и автономен пробег от 340 до 510 км).
Да сравним профилите на ко-платформите: Enyaq GT, Volkswagen ID.4 Coupe (или GTX, точното име неизвестно), Audi Q4 Sportback e-tron и Cupra Tavascan.
Ако купеобразният Enyaq стигне до серийно производство, тогава може да получи префикс към името GT, следвайки примера на кросоувъра Kodiaq GT. Има шанс. В края на краищата същите пътни тестове показват, че електрическият кросоувър Volkswagen ID.4 ще има вариант купе. И вече беше официално обявено, че Audi Q4 Sportback e-tron, подобна на купе версия на обикновения електрически Q4 e-tron, ще се появи на поточната линия през 2021 година. Съдбата на друг роднина на тези автомобили - кросоувъра Cupra Tavascan, остава мъглява. Това лято шефът на Cupra Уейн Грифитс заяви: "Все още не сме взели окончателно решение за разработка или производство (серийна версия)."