RS-портфолиото на чехите се разраства с Enyaq RS iV, който получава задвижването на купеобразния си събрат, но запазва практичния си външен вид.
Skoda разширява гамата си от електрически автомобили с още един модел, но нищо в него не ни изненадва. След като Enyaq Coupé вече се предлага като RS iV, нормалният Enyaq също получава 220 kW двумоторно задвижване.
Пробег от над 500 км
Също така не е изненадващо, че останалите характеристики на модела почти не се различават от тези на купето. Въртящият момент е 460 Нм, електронно ограничената максимална скорост е 180 км/ч. За купето е посочен пробег от 520 километра според WLTP, за нормалния Enyaq засега само се отбелязва, че е над 500 километра. И в двата модела батерията предлага капацитет от 82 kWh. Времето за спринт също е еднакво - 6,5 секунди. Режимът на шофиране "Traction" за шофиране по неасфалтирани пътища или хлъзгави повърхности се предлага само и единствено в RS. Като RS модел, Enyaq RS естествено идва и със специфично RS оборудване. Спортното окачване е стандартно, както и 20-инчовите лети джанти. При желание и допълнително заплащане, под калниците могат да се търкалят и 21 инча. Външният вид на RS се отличава с гланцирани черни акценти. Те включват радиаторната решетка, приставките на предната престилка, рамките на прозорците, капаците на външните огледала, задния дифузьор, логото на Skoda и обозначението на модела отзад. Страничните прагове са боядисани в цвета на автомобила, а червеният рефлектор в задната престилка минава по цялата ширина на автомобила. Стандартното оборудване на Enyaq RS включва и Crystal Face, при който 131 светодиода осветяват радиаторната решетка. Основните LED матрични фарове и задните LED светлини също са стандартни. Неметаликовото покритие на боята в привличащо окото мамба зелено е запазено за RS моделите.
Спортен дух отвътре
Спортният характер се пренася и в интериора чрез декоративни ленти с вид на карбон по арматурното табло и панелите на вратите, както и алуминиеви педали и отопляеми спортни седалки с интегрирани подглавници и бродирано RS лого. В допълнение, клиентът може да избира между две дизайнерски версии, RS Lounge и RS Suite. Lounge залага повече на микрофибърни повърхности, Suite на естествена кожа. Skoda все още не е посочила дата за пускане на пазара на Enyaq RS iV. Чехите също се пазят сдържани по отношение на цените, но и тук Enyaq Coupé RS iV трябва да определи посоката, като той се предлага от 11 890 лв.