Skoda разширява гамата на Fabia с нова версия комби. Моделът е съхранил всички характерни черти на хечбека, като към тях е добавена и още по-добра функционалност и сериозно увеличен товарен отсек. Първи впечатления от елегантното компактно комби от Чехия.
Погледнат отпред, вариантът комби по абсолютно нищо не се отличава от хечбека, разликите започват зад предните врати. Тук за пореден път можем да видим младежкият дизайн, чието начало беше поставено с Roomster – въпрос на личен избор е дали такъв тип стилистика подхожда на цялостната концепция на този модел. При непроменено междуосно разстояние от 2462 мм, комбито разполага с 337 мм по-голяма каросерийна дължина, като плюсът е изцяло в полза на задния надвес. Линиите на покрива и страничните прозорци се спускат плавно към талантливо вписаната в общия силует задна част, по оформление напомняща по-скоро на лайфстайл-комби, отколкото на модел, при който се акцентира най-вече върху практичността. Независимо от атрактивната визия на каросерията обаче, показателите на багажното пространство са много впечатляващи и няма как да не бъдат изтъкнати като едно от най-съществените предимства на модела – минималният обем на товарния отсек е 480 литра, а при сгъване на асиметрично разделената задна седалка достига до 1460 литра. Разстоянието между капака и гърба на задните седалки се равнява на 960 мм, а след сгъването на задните места до предните седалки остава място с дължина 1627 мм.Практичната елегантност
Място в интериора има в изобилие, а оформлението, подредбата на функциите и използваните материали са вече познати от хечбека на Fabia и също както при него плътно се доближават до решенията, заложени от многофункционалния Roomster. Дизайнът тук е изчистен и докрай практичен, качеството на изпълнението и материите е добро за ценовия сегмент, а ориентирането с работата на бутоните по таблото и лостчетата зад волана е напълно интуитивно – независимо от оценителната система, ергономията би получила максимален брой точки. Лека дисхармония внася единствено приборното табло, където прегледно разграфените и чудесно осветени кръгли уреди на скоростомера и оборотомера контрастират с двата иначе също добре проектирани дисплея, които поради неясни причини обаче са решени в различни цветови тонове и в слдствие на това изобилието от информация върху тях започва да изглежда леко хаотично. Човек няма как да се оплаче и от липса на достатъчно места за съхранение на предмети – вътрешността на Fabia Combi е буквално претъпкана с най-различни ниши, поставки за очила, чаши, карти, монети и какво ли още не, а жабката на таблото е климатизирана и с внушителна вместимост.
Стабилно пътно поведение
Както вече знаем от Fabia и Roomster, ходовата част на този автомобил предлага устойчивост в завой и цялостна стабилност, каквато рядко може да срещнем в малкия клас. Резервите на окачването са далеч по-големи от тези на един средностатистически водач, а управлението е директно и точно, така че карането по пътища с много завои може да се превърне в почти спортно преживяване – нещо, което може да се случи при много малко от конкурентните продукти на останалите производители.
Модерна техника, но леко архаични "обноски"
1,4-литровият турбодизелов двигател с 80 к. с. е отличен избор за задвижването на този автомобил, стига да приемете една негова характерна особеност: трицилиндровата машина работи доста грубо, известното от прастари времена дизелово тракане се лее бодро във всички оборотни режими, не липсват и вибрации. Интересното в случая е, че при модела Roomster маниерите на въпросния агрегат са по-приемливи, което вероятно се дължи на по-добрата шумоизолация на компактния ван. Ако не броим донякъде недодялания нрав на модификацията 1.4 TDI обаче, динамиката е напълно задоволителна дори за продължително извънградско шофиране, при скорост около 160 км/ч, което е непосредствено близо до максимума на възможно темпо, разходът рядко надвишава 6-6,5 литра на 100 километра, е при повече милост от страна на десния крак на водача средната консумация лесно спада до около и под 5 л/100 км. Освен това тягата между 2000 и 3500 оборота в минута вдъхва пълно доверие, така че при нужда от по-сериозно ускорение също няма да изпитате необходимост от по-голям двигател. Началото на продажбите на новото комби в България са насрочени за месец февруари, а надценката спрямо хечбека едва ли ще бъде по-голяма, отколкото при първото поколение на Fabia.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Skoda
MB
1.4 DIEZEL tova e motor za kosa4ka
mb
stiga s tezi darazi az karam merzo i nebih go smenil za skodilak NIKOGA
toni dj
B-)
Baro
xaxaxa o da sorry obyrkah rodovete tuy kato govoreh za Skoda aham 1000MB sy6to ima pyk edin priqtel zapazenka e..Aham Rumstyr qka ma6inka kefi me mng funkcionalna e i ikonomi4na xaxa bahi sravennieqta :-D
gogata
baro, объркал си се нещо, друже :p . "Момченце" съм :-D . А марката не съм я избирал, тя ме избра мен още преди двайсетина годинки ;) . Търкалям една шкодичка от 1966 г (1000 МВ) и Румстър с 1,4 дизелов двигател, дето му се леел тропота според г-н Бошнаков 0:-) .
Baro
bryt4et mi imat predi6nata generaciq Fabia kombi mng mi haresva osobeno dvigatelqt mng dyrpa..1.9 TDI mislq 4e e 105 konq.
Baro
da ti kaja 4estno ne si izbrala lo6a marka otkakto VolksWagen ''osinovi'' Skoda ima golqm uspeh i hubavi koli
gogata
Baro, безспорно е хубава ;).Като болен фен на марката, друго освен Шкода не признавам B-) .
Baro
:-D xaxa oba4e kato cqlo novata Skoda fabia e hubava kola :)
gogata
"известното от прастари времена дизелово тракане се лее бодро във всички оборотни режими" - Бошнаков, ти ме уби с това :-D .