Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Fabia: Победител по рождение

15.09.2021 09:39

Първи километри зад волана на четвъртата генерация на Skoda Fabia

Името Fabia се появи за първи път в историята на чешката компания преди 22 години – дългоочакваният наследник на модела от малък клас Felicia (на пазара от 1994 година) излезе през 1999 година. Ако се заровим по-назад в историята, началото на съвременните малки модели на марката започва през 1987 година с Favorit. Именно със споделящия обща база с Volkswagen Polo модел Fabia компанията се изстрелва към върха в сегмента на градските машини – от трите поколения са продадени общо около 4,5 милиона екземпляра, а като качества автомобилът неизменно е сред най-добрите в своята категория.

Сега на сцената излиза четвъртото поред издание на малкия хечбек, като в случая думата „малък” вече като че ли не е съвсем на мястото си – дължината на каросерията е достигнала 4,10 метра, тоест моделът вече е с размери, сравними с тези на Golf IV – между другото, въпросният модел от Волфсбург излиза на бял свят в същата година, когато се появява и първата Fabia. Автомобилът е пораснал със 111 милиметра на дължина, междуосието е увеличено с 94 милиметра, а вместимостта на товарното отделение е пораснала с цели 50 литра, достигайки внушителните 380 литра – стойност, типична по-скоро за по-високия клас.

Висока класа в интериора

Веднага щом седне в новата Fabia, човек, който в една или друга степен познава нейните предшественици, моментално започва да изпитва чувството, че се намира в един наистина пораснал автомобил. Пораснал както в буквалния, така и в преносния смисъл. От една страна това се дължи на обстоятелството, че по отношение на вътрешния простор и комфорта интериорът се представя на висота, която съвсем доскоро не се срещаше често дори в компактния клас. Размерите, удобството и страничната опора на седалките са като в автомобил, предназначен за далечни пътешествия, а не като в модел с преобладаващо градски характер. Качеството на използваните материали, както и изработката също са на ниво, далеч надхвърлящо обичайната представа за автомобил от малкия клас. Дигиталното арматурно табло и големият сензорен екран в горната част на средната конзола са добре познати от редица други модели на концерна Volkswagen, базирани на платформата MQB. Типично за Skoda, simply clever решенията могат да бъдат открити буквално навсякъде в автомобила и голяма част от тях действително правят всекидневието по-леко и по-приятно.

Повече за впечатленията ни от новата Skoda Fabia можете да откриете на страниците на септемврийския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Skoda

Коментари
comments powered by Disqus