Skoda представи спортната версия vRS на Fabia във вариантите хечбек и комби. 180 „коня“ и DSG трансмисията на групата VW изстрелват мъника от място до 100 км/ч за 7,3 секунди.
Външните отличителни белези на Fabia vRS са новите брони, 17-цоловите колела Gigaro, дифузорът, затъмнените прозорци, боядисаните в червено спирачни апарати, LED светлините за мъгла и двойният накрайник на изпускателната система. Колелата, покривът и спойлерът в края му могат да бъдат решени в черно или сребристо в зависимост от основното лаково покритие. В салона ви очакват регулируеми по височина спортни седалки, триспицов волан и педали от неръждаема стомана.
Истински забавно става обаче едва когато вдигнете капака на Fabia vRS. Там ще откриете 1,4-литровия мотор на VW с принудително пълнене (механичен и турбокомпресор), който генерира 180 к.с. Той е комбиниран със седемстепенната DSG трансмисия, благодарение на която цивилният спортист от Млада Болеслав ускорява от място до 100 км/ч за 7,3 секунди и достига максимална скорост от 225 км/ч (227 км/ч за комбито). Въпреки впечатляващите динамични характеристики разходът на Fabia vRS остава в рамките на 6,4 литра.
Мощността е нищо без контрол. Ето защо чехите са оборудвали своя спортист с електронния XDS диференциал и са пренастроили ESP, ABS и ASR (тракшън контрола) системите. В пакета влизат още асистентът за потегляне при наклон и системата за контрол на налягането в гумите.
Спортното подразделение на Skoda е ревизирало и своя рали автомобил. Fabia S2000 се е възползвала от промените в правилника на ФИА и вече е широка 1820 мм. Оптимизирани са и смукателната и изпускателната системи на двулитровия атмосферен двигател.
анонимен
интересна е цената ? за България