Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

От коя държава е производителят на автомобилни гуми Nokian Tyres?



Какво представлява разработената от Nokian Tyres концепция Arctic Sense Grip?



През 1934 г. Nokian Tyres изобретява първата зимна гума в света. Само две години по-късно компанията започва продажба на един модел зимна гума, който е станал легендарен и продължава да се счита за шампион в зимни условия. Как се нарича този модел?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



Коя е първата в света първокласна зимна гума за леки автомобили, която предлага сцепление върху мокра настилка в най-високия клас А съгласно етикета за гуми на ЕС?



Какво представлява Технологията Silent Sidewall на Nokian Tyres?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Karoq: Поредният бестселър

08.01.2018 15:25

Тест на Karoq - акселерацията спрямо Yeti надхвърля далеч границите на физическите размери

Karoq се подрежда стройно в офанзивата на концерна VW на SUV фронта, заемайки своето място под по-дългите съответно с 11 и 32 сантиметра VW Tiguan и Skoda Kodiaq, присъединявайки се към „братовчеда” Seat Ateca, с когото слизат заедно от поточните линии на завода в Квасини.

Въпреки сериозната акселерация с 16 сантиметра в дължина и 5 сантиметра в широчина в сравнение с Yeti, усещането за новия модел е все така компактно. Karoq не се чувства като слон в стъкларски магазин в градските паркинги, маневрира с лекота по претъпканите централни улици и не създава притеснения с габаритите си по тесните планински пътища. На допълнителните сантиметри се радват преди всичко пътниците на втория ред седалки, където пространството за главите и краката е наистина впечатляващо за класа. Впечатляват и гъвкавите възможности за трансформация на допълнително предлаганата система Varioflex, при която можете да регулирате надлъжната позиция, наклона на облегалките, индивидуалното частично или пълно сгъване, както и лесния демонтаж на задните седалки – всичко това трябва да се види, за да се оцени по достойнство, защото сухото число 1810 максимален багажен обем определено не е достатъчно. Въпреки цяла многофункционалност, задните места са достатъчно добре оразмерени и порядъчно тапицирани, за да осигурят много добро ниво на комфорт и при пътуване на дълги разстояния – също както и предните две седалки с отлична странична опора.

Върхова функционалност

В Karoq не липсват и още от станалите емблематични за чешката марка находчиви идеи и практични удобства – покривалото на багажника например може да се прикрепи към капака, така че да се отваря заедно с него и да не изисква специално внимание, а в опорите за глава на седалките и на централната конзола са инсталирани три удобни и лесни за използване стойки за мобилни устройства. Качеството на материалите на арматурното табло е високо, а спестените в част от облицовките на вратите меки материи се компенсират напълно от безупречното изпълнение и ергономия.

Инфо-развлекателните решения са чудесна илюстрация на това, че времената, в които моделите на Skoda „износваха старите дрехи” на роднините от VW са окончателно останали в миналото – бордовите системи предлагат всичко най-ново от едроформатните сензорни екрани с висока разделителна способност и отличното озвучаване, до смартфон интеграцията с Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink. Догодина Karoq ще се превърне и в първият модел на Skoda, който ще получи изцяло цифров блок на контролните прибори с богати възможности за индивидуална конфигурация.

Фактът, че вниманието на чешките инженери не е било насочено само върху електрониката, се потвърди още след първия километър по не твърде грижливо поддържаната настилка на тесните и изпълнени със завои пътища в Сицилия. Karoq вози изключително добре за автомобил от този клас и невъзмутимо поглъща неравностите без да допуска излишен шум в купето и без да губи самообладание и стабилност при динамично шофиране дори във версиите с предно предаване.

За всекиго по нещо

Моделът ще дебютира с гама от два бензинови и два дизелови двигателя (виж данните в таблицата), а на по-късен етап към тях ще се добави и върховата дизелова версия със 190 к.с. и серийна система за двойно предаване, която може да се поръча допълнително при 1.5 TSI и 2.0 TDI със 150 к.с. При моделите 4х4 хармонията в поведението при по-амбициозен стил зад волана е по-добре изразена и естествено обещава допълнителна сигурност и стабилност при движение по нестабилни и хлъзгави настилки, като принос в тази насока безспорно има и четиризвенното задно окачване, което заменя торсионната греда при версиите с предно предаване. Кормилната уредба осигурява на Karoq впечатляващо съчетание от добра маневреност и прецизна обратната връзка за контакта на предните колела с пътя.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Skoda

Коментари
comments powered by Disqus